خبری خوش برای معلمان و فرهنگیان

محسن بهارلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش آموزش و پرورش برای اسکان ارزان فرهنگیان، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که از حداقل امکاناتی که در اختیار داریم برای بهترین خدمات‌رسانی در جهت رفاه فرهنگیان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نوروز امسال رکورد آمار پذیرش در طرح اسکان فرهنگیان شکسته شد، افزود: 10 هزار و 874 خانوار در 1520 کلاس، نوروز امسال مهمان شهر تهران در طرح اسکان بودند.

بهارلو ادامه داد: تابستان گذشته نیز 11 هزار و 620 خانوار در چهار گروه کلاس‌های «ویژه»، «الف»، «ب» و «ج» ساماندهی شدند که امسال کلاس‌های «ب» و «ج» را حذف کردیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه مبالغی که از مهمانان دریافت می‌شود، کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد، گفت: برای مثال اگر 2 میلیارد تومان دریافت شود تقریبا همان 2 میلیارد صرف پول آب، برق، گاز و عوامل انسانی که تقریباً 300 نفر هستند، می‌شود و یک میلیارد دیگر توسط آموزش و پرورش برای استهلاک هزینه می‌شود.

بهارلو گفت: اسکان فرهنگیان از پایان امتحانات خردادماه آغاز می‌شود و تا 15 شهریورماه ادامه دارد.

وی مبالغ تعیین شده برای استفاده از طرح اسکان را پایین دانست و اضافه کرد: برای مثال هزینه کلاس ویژه 28 هزار تومان و هزینه کلاس الف 24 هزار و 500 تومان است که صرفاً کفاف هزینه‌های جاری را می‌دهد.

بهارلو عنوان کرد: تابستان امسال تا امروز حدود 3250 خانوار اسکان داده شده‌اند.

*بیشتر مهمانان ما فرهنگی هستند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه تعداد فرهنگیان در تابستان بسیار بیشتر است، گفت: به دلیل عمومیت سفر در نوروز رقم مهمانان غیرفرهنگی در نوروز بیشتر می‌شود اما بازهم بیشترین مهمانان ما فرهنگی هستند، برای مثال نوروز امسال 8515 خانوار فرهنگی و 846 خانوار غیر فرهنگی در طرح اسکان حضور داشتند.

وی ادامه داد: نظرسنجی افکار عمومی نشان‌دهنده رضایت مردم از طرح اسکان است و البته بعضا‌ً نارضایتی هم وجود دارد.

بهارلو تصریح کرد: تلاش و سیاست ما حذف طرح اسکان موقت (کلاس‌ها) و اضافه کردن اماکن اسکان دائم (مراکز رفاهی فرهنگیان) است تا فضایی در شأن پذیرایی از معلمان ایجاد کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش تهران، خاطر نشان کرد: به دلیل بزرگ بودن بدنه آموزش و پرورش اعم از شاغل و بازنشسته قادر به خدمات‌رسانی به همه آنها در طرح اسکان دائم نیستیم.

وی با بیان اینکه اسکان دائم نسبت به کلاس‌ از نظر هزینه به‌صرفه‌تر است، تصریح کرد: استهلاک وسایل مورد استفاده در کلاس‌ها به دلیل اینکه در طول سال بیشتر در انبار هستند، بیشتر است و این اقلام خیلی زودتر از موعد خراب می‌شوند.

*ظرفیت 1793 خانوار در مراکز اسکان دائم تهران

بهارلو با بیان اینکه 15 مرکز دائم پذیرایی از فرهنگیان در تهران وجود دارد، اضافه کرد: این مراکز امکان پذیرایی از 1793 خانوار را دارند و برای فرهنگیان در استفاده از این مراکز  45 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش تهران به افتتاح چند مرکز دائم اسکان و رفاهی فرهنگیان در شهر تهران اشاره کرد و گفت: چند طرح بهسازی اماکن قدیمی‌ساز است و چند طرح هم جدید هستند.

وی گفت: پروژه احمدیه احتمالاً هفته آینده در بلوار ارتش افتتاح می‌شود که 22 سوئیت دارد، مرکز رفاهی دَرَکه با 45 سوئیت تابستان امسال افتتاح می‌شود که البته سوئیت‌ها آماده است و تالارها هنوز کامل نشده است.

بهارلو ادامه داد: مرکز اسکان مژده با 10 سوئیت، مرکز رفاهی منطقه 5 در فاز یک اکباتان با 45 سوئیت، مرکز اسکان منطقه 7 با 15 سوییت و مرکز رفاهی بنت‌الهدی با 18 سوئیت از طرح‌های ماست که برخی به تازگی افتتاح شده و برخی آماده افتتاح هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه 10 منطقه تهران مراکز رفاهی دائمی دارد، خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که سطح امکانات مراکز مختلف را به هم نزدیک کنیم، البته قیمت در تمامی این مراکز یکسان است.