یاشار سلطانی و احمد حکیمی پور به دادگاه می روند

دادگاه رسیدگی به اتهامات یاشار سلطانی و احمد حکیمی پور فردا صبح(یکشنبه 8 مردادماه) در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در خصوص انتشار نامه محرمانه سازمان بازرسی کل  کشور به شهرداری تهران در رابطه با واگذاری املاک شهرداری  برگزار می شود.

گفتنی است؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری روز 25 خرداد ماه خود با اصحاب رسانه از برگزاری دادگاه  یاشار سلطانی و احمد حکیمی پور در روز 8 تیر ماه خبر داده بود.

احمد حکیمی پور عضو شورای چهارم در رابطه با دادگاه فردا اظهار داشت: بنده در خصوص این دادگاه صحبتی نمی کنم و فردا در دادگاه حاضر می شود تا ببینم چه خبر است و خود قوه قضاییه باید در این رابطه اطلاع رسانی کند.

وی افزود: فردا بر اساس قانون به موضوع رسیدگی می‌شود، به همین منظور اگر اتهامی متوجه من باشد طبق قانون به آن پاسخ خواهم داد.

براساس این گزارش؛ شهریور سال 95 بود که ماجرای واگذاری برخی املاک توسط شهرداری به کارکنان و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور از سوی سایت‌ معماری‌ نیوز، رسانه ای شد.

بعد از  انتشار نامه محرمانه سازمان بازرسی کل کشور، یاشار سلطانی مدیر مسئول سایت انشار دهنده، احضار و بازداشت شد که هم اکنون هم با تودیع وثیقه آزاد است.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران آبان سال 95 گفت:« یاشار سلطانی اعلام کرده تصویر گزارش سازمان بازرسی کل کشور توسط «حکیمی‌پور» یکی از اعضای شورای شهر تهران به نامبرده تحویل شده است.»

به دنبال اعلام این موضوع، 5 تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران که بر اساس نامه منتشر شده سازمان بازرسی، مورد تهمت و نشر اکاذیب قرار گرفته بودند، از حکیمی‌پور به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کردند.