وقتی سارق آشنا از آب درآمد

سردار کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده شکایت از کلانتری ۱۹ با غستان مبنی بر سرقت منزل پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره سرقت پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیق از شاکی مشخص شد که وی برای شرکت در مراسم عروسی یکی از بستگانش از منزل خارج شده و در اواخر شب هنگامی که وارد منزل می‌شود در می‌یابد که حدود یک کیلوگرم طلا و مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال وجه نقد که در منزلش نگهداری می‌شده به سرقت رفته است.

 سردار کامرانی صالح افزود: پس از تحقیقات برای ماموران محرز شد که به احتمال قوی، سارق از بستگان نزدیک و یا از آشنایان شاکی است که به راحتی وارد منزل نامبرده شده و اقدام به سرقت کرده است.

این مقام انتظامی گفت:: به دنبال اظهارات شاکی تلاش گسترده‌ای برای شناسائی سارق یا سارقان انجام شد تا این که ماموران پلیس به یکی از بستگان مالباخته که رفت و آمد زیادی به منزل او داشت مظنون شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقتی بود، اما در ادامه تحقیقات تکمیلی ماموران و بررسی پرینت گردش مالی حساب نامبرده مشخص شد که از شماره حساب یک مغازه طلافروشی در کرج مبالغی به حساب متهم کارت به کارت شده است بنابراین مجددا متهم به پلیس آگاهی دعوت و در مواجهه با دلایل و مدارک مستند به جرم خود مبنی بر سرقت طلا و جواهرات شاکی اعتراف کرد.

سردار کامرانی صالح درخصوص شیوه و شگرد سارق گفت: متهم با توجه به ارتباط نزدیکی که با شاکی داشت در غیاب وی وارد منزل او شده و جواهرات و پول نقد وی را به سرقت برده و در این مدت نیز با فروش مقادیری از طلا‌ها به سه نفر مالخر، وسایل منزل و خودرو خریداری کرده است.

وی افزود: حدود ۶۰۰ گرم از طلا‌ها و تعداد پنج عدد سکه تمام بهار آزادی در دو مرحله کشف و به صاحب آن بازگردانده شد و هر سه مالخر نیز دستگیر و همراه با متهم با قرار وثیقه یک میلیارد ریالی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه ارزش اموال سرقتی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است گفت: تلاش برای بازگرداندن کامل اموال شاکی ادامه دارد.