آموزش‌وپرورش برای دولت اولویت ندارد

حمایت میرزاده در رابطه با برنامه‌‌های غنی ساز اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: سازمان‌‌های مختلف امکاناتی دارند که باید در همکاری با آموزش‌وپرورش فرصت استفاده از این امکانات برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را فراهم کنند.

وی افزود: وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فنی‌وحرفه‌ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و بسیج دانش‌آموزی اعتبارات خاصی را در اختیار دارند که می‌توانند برنامه‌هایی را برای اوقات فراغت داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی سازمان‌ها در طول سال تحصیلی و زمانی که مدارس دایر هستند،خدمات ارائه می‌‌دهند اما باید پرسید که در این زمان به چه افرادی خدمات ارائه می‌دهند در این ساعت که دانش‌آموزان در مدارس حضور دارند.

میرزاده بیان کرد‌: موازی‌کاری و بخشی‌نگری مشکل اوقات فراغت است و با امکانات موجود سازمان‌های مختلف می‌توان به بهترین شکل خدمات ارائه داد به شرط آنکه موازی‌کاری نباشد اما اگر بخواهند در ساعات رسمی اداری خدمات ارائه دهند بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان مشتری آنها نخواهند بود.

وی با اشاره به اینکه مشکل کشور ما بودجه نیست و پولی که در کشور ما برای اوقات فراغت هزینه می‌شود بیشتر از سایر کشورهاست، گفت:‌در کشور ژاپن وزارت آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، و فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان که حدود 5 وزارتخانه ما در ایران است در یک وزارتخانه تعریف شده، هم‌اکنون پول‌های پراکنده‌ بسیاری به وزارتخانه‌های مختلف اختصاص می‌یابد اما آنها امکانات خود را صرفاً یک یا دو روز هفته در اختیار کارمندانشان قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: در کشور ما موازی کاری و تشکیلات اداری زیاد است و گاه وزارتخانه‌ها گزارشی درباره اوقات فراغت می‌دهند که آمار را براساس نفر برنامه حساب کرده‌اند یعنی یک نفر در چند کلاس ثبت‌نام کرده است از سوی دیگر برخی مناطق هستند که حتی یک سالن سرپوشیده ندارند.

میرزاده عنوان کرد: آموزش‌وپرورش برای دولت اولویت ندارد و در تمام دولت‌ها همین است، در لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه شاهد بودیم که آموزش‌وپرورش اولویت نداشت از سوی دیگر یکی از مسائلی که تایید کننده توجه دولت به آموزش و پرورش است بحث انتخاب وزیر است و اگر وزیر معرفی شده از جنس آموزش وپرورش باشد قطعاً با مشکلات این وزارتخانه آشناست.

وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر گفت:‌ هنوز آموزش وپرورش در الفبای خود که مطالبات معلمان است مشکل دارد، در چنین شرایطی سند تحول بنیادین زمین می‌ماند.