دو عامل مهم مرگ زودهنگام را بشناسید

متخصصان سلامت و بهداشت عمومی در آمریکا در یک مطالعه جدید مدعی شده‌اند که تنهایی و انزوای اجتماعی می‌تواند به اندازه چاقی یا حتی بیشتر از آن کشنده‌ باشد.

 چاقی به تهدیدی جدی برای سلامت عمومی تبدیل شده و طبق مطالعات بیش از یک‌سوم جمعیت بزرگسال در آمریکا به آن مبتلا هستند. اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تنهایی و انزوای اجتماعی دو تهدید بزرگتر برای بهداشت عمومی هستند.

در این بررسی گروهی از متخصصان آمریکایی دریافتند تنهایی و انزوای اجتماعی خطر مرگ زودهنگام را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهند.

در حالی که تنهایی و انزوای اجتماعی اغلب هم معنی در نظر گرفته می‌شوند اما تفاوت‌های چشمگیری بین این دو وجود دارد. انزوای اجتماعی به مفهوم نداشتن ارتباط با افراد دیگر است در حالی که تنهایی حالتی است که فرد تصور می‌کند به لحاظ احساسی با دیگران ارتباط ندارد.

مطالعه انجام شده روی بیش از ۲۰۰۰ فرد بزرگسال در آمریکا در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد حدود ۷۲ درصد آنان در دوره‌ای از زندگی‌شان احساس تنهایی داشته‌اند. از میان این افراد حدود ۳۱ درصد حداقل یک بار در هفته احساس تنهایی داشته‌اند.

تنهایی و انزوای اجتماعی با افت وضعیت سلامتی مرتبط است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد تنهایی با بیماری آلزایمر مرتبط است. در حالی که نتایج مطالعات دیگر حاکی از ارتباط انزوای اجتماعی با کاهش طول عمر مبتلایان به سرطان پستان است.

متخصصان آمریکایی در بررسی جدید خود به مطالعه ارتباط بین تنهایی، انزوای اجتماعی و مرگ و میر پرداختند و متوجه شدند خطر مرگ زودهنگام در بزرگسالانی که ارتباط گسترده‌تری با دیگران دارند ۵۰ درصد کمتر است. همچنین تنهایی، انزوای اجتماعی و تنها زندگی کردن با افزایش خطر مرگ زودهنگام مرتبط است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، به علاوه این متخصصان مدعی شدند که خطر مرگ زودهنگام ناشی از تنهایی و انزوای اجتماعی به اندازه خطر مرگ ناشی از چاقی و دیگر مشکلات جسمی یا حتی بیشتر از آن است.