سرهنگ سید محسن میربهرسی در گفتوگو با فارس گفت: بنا بر گزارش سرتیپ کشوری فرمانده انتظامی استان کرمانشاه پیرو شکایت افرادی در خصوص ثبت نام در وب سایتی که با ترفند اعطاء وام جوانان اقدام به کلاهبرداری و با شگرد ثبت مشخصات و شماره حساب اقدام به تخلیه حساب بانکی افراد میکرد تحقیقات پلیس آغاز شد.

وی بیان داشت: مامورین با تشکیل اکیپ ویژه و با شگردها و اقدامات فنی و تخصصی گردانندگان اصلی و متهمین پرونده را شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت لازم آنان را دستگیر کردند.

این فرمانده انتظامی ادامه داد: با توجه به دلایل و مستندات موجود متهم ردیف اول اعتراف کرد و بیان داشت هر کدام از افراد در هنگام ثبت نام در ازای هر یک میلیون تومان وام درخواستی مبلغ ۲۵ هزار تومان به حساب واریز می‌کردند و نیز شماره حساب و رمز دوم آن‌ها را در سایت ثبت می‌کردند.

وی گفت: با انجام تحقیقات بعدی همدستان کلاهبرداران نیز شناسایی و دستگیر شدند.

میربهرسی اظهار داشت: در بعضی از مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانکها ،شما را به صفحاتی هدایت میکنند که آدرسی بسیار شبیه بانک اصلی دارند. در صورت عدم دقت خریدار و ورود اطلاعات کارت بانکی خود شامل شماره کارت ، رمز عبور و تاریخ انقضای کارت، این اطلاعات را در سیستم ثبت کرده و عملاً امکان هر گونه اقدامی را با حساب و موجودی قربانی دارند.