اجرای ۲۸۰ کیلومتر مترو در دست قرارگاه سازندگی خاتم است

سردار عبادالله عبدالهی در حاشیه افتتاح خط ۸ متروی تهران خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز قرارگاه سازندگی موتور محرکه کشور است که در ۱۰ حوزه فعالیت می‌کند. قرارگاه در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و یک‌میلیون به صورت غیر مستقیم فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: من از شما به عنوان برادر خود درخواست‌هایی دارم. با توجه به وضعیت بحرانی کشور در عرصه اشتغال و بیکاری می‌خواهم واقعیت‌هایی را بیان کنم تا شما راه چاره‌ای پیدا کنید.

سردار عبدالهی ادامه داد: ما در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پیمانکار نیستیم و منافع شخصی نداریم . مجموعه عظیمی هستیم که از دفاع مقدس باقی مانده و برخلاف تصور برخی‌ها نمی‌خواهیم عرصه را برای پیمانکاران داخلی تنگ کنیم بلکه می‌خواهیم عرصه را برای پیمانکاران خارجی تنگ کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در  ادامه از طرح اوراق مشارکت انتقاد کرده و گفت: در حال حاضر اجرای ۲۸۰ کیلومتر مترو در دست قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است و در شش‌ماه گذشته ۶۷ کیلومتر و کل آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. با توجه به اهمیت حمل ونقل ریلی از نظر اقتصادی، ایمنی و زیست‌محیطی از برادر محترم خود علی لاریجانی درخواست می‌کنیم با مصوبه‌ای حمل ونقل ریلی را در اولویت قرار دهند.

او در پایان با اشاره به معضل شهرهای اقماری در شهرک‌های حاشیه‌نشین تهران گفت: ما در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آمادگی داریم در سال ۳۰ کیلومتر مترو را اجرا کنیم.