زغال اخته و کاهش قند خون

کاهش قند خون یکی از معضلات برای افراد مخصوصا بیماران دیابتی است.

مبتلایان به دیابت تغذیه دشواری دارند چرا که می بایست در عین اینکه سلامتی خود را حفظ می کنند از بسیاری از مواد غذایی دوری کنند تا با افزایش قند خون مواجه نشوند.

مصرف بسیاری از مواد طبیعی مانند سبزیجات یا میوه‌ها از پیشرفت قند خونجلوگیری کرده و از افزایش حساسیت به انسولین پیشگیری می کنند.

این بار با این دسته از مواد غذایی آشنا می شویم.

زغال اخته و کاهش قند خون

افراد مبتلا به قند خون بالا به دلیل اینکه حساسیتشان نسبت به انسولین روز به روز افزایش پیدا می کند در معرض خطر قرار می گیرند. مصرف زغال اخته تا حد زیادی از این حساسیت می کاهد.

استفاده بیش از حد از کربوهیدراتها سبب تولید انسولین بالا می شود و می تواند منجر به مقاومت نسبت به انسولین و دیابت نوع ۲ شود. زغال اخته از جمله میوه‌هایی است که می تواند خطر افزایش قند خون را کم کند.

آووکادو

درست است که آووکادو از میوه های چرب به شمار می رود ولی به خاطر داشته باشید که این میوه سرشار از چربی های اشباع نشده است و در کاهش قند خونبسیار موثر است.

این میوه موجب کاهش تولید انسولین شده و قند خون را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. بتاسیتوستول ترکیبی است که در آووکادو مشاهده شده و این ترکیب می تواند التهابات پس از فعالیت زیاد بدن را کاهش دهد.

شما می توانید اضافه بار کالری های خود را تنها با مصرف یک چهارم یک آووکادو بسوزانید. مصرف روغن آووکادو نیز در سالاد بسیار مفید است.

دارچین

 

مصرف دارچین به سرعت بر روی سلول های عضلات و کبد تاثیر گذار است و به راحتی انسولین را کاهش می دهد.

این عمل سبب می شود تا وزن کاهش پیدا کند. دارچین خواص بسیاری برای بیماری های قلبی عروقی و قند خون و حتی چربی خون دارد. چرا که با مصرف فقط نصف قاشق چای‌خوری در روز به مدت حدود یک ماه تا ۲۰ درصد کاهش قند خون را پدید می آورد.

انبه

 

میوه انبه با اینکه بسیار شیرین است اما یکی از میوه های کاهش دهنده قند خون است.

نتیجه آزمایشات نشان می دهد که مصرف روزانه ۱۰ گرم انبه یخ زده که حدود نصف یک انبه کامل می شود می تواند در کاهش چربی و قند خون افراد سنگین وزن بسیار موثر باشد.این میوه دارای ۲۰ نوع ویتامین و مواد معدنی مختلف است و همچنین فولات و فیبر فراوانی نیز دارد.

ادویه ها

ادویه های مختلف در متابولیسم گلوکز و کلسترول خون تاثیر گذار است. ادویه ها می توانند قند خون را کاهش و میزان انسولین را افزایش دهند.

زردچوبه  یکی از بهترین ادویه جات برای مبتلایان به دیابت است. زنجبیل، زیره وگشنیز هم به خوبی می توانند با دیابت مبارزه کنند.

روغن زیتون

روغن زیتون که از تجمع چربی ها در ناحیه شکم پیشگیری می کند در کاهش قند خون بسیار موثر است. روغن زیتون سبب آزاد شدن هورمون های مهار کننده اشتها می شود.

تخم مرغ

 

افرادی که اضافه وزن دارند از مصرف تخم مرغ در صبحانه خود خودداری می کنند. اما افراد دیابتی با مصرف تخم مرغ از نوسانات زیاد در گلوکز و انسولین جلوگیری کرده و گرسنگی‌شان را کنترل می کنند.

مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه سبب می شود در ۳۶ ساعت آتی کالری کمتری مصرف شود. تخم مرغ نیز در کاهش قندخون تاثیر مثبت دارد.

گیلاس

گیلاس حاوی مواد شیمیایی طبیعی به نام آنتوسیانین است که باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت می شود.

مبتلایان به دیابت با مصرف این میوه می توانند از پیشرفت قند خون خود جلوگیری کنند.