پرهیز از سیاست زدگی در انتخاب شهردار

هرچند معرفی شدگان برای شهردای تهران سابقه سیاسی دارند اما به لحاظ کار اجرایی و ملی نیز برخی از آنها دارای سوابقی هستند. بنابراین اینکه بگوییم شهردار تهران صرفا باید فردی با سابقه خدمات عمرانی باشد مطلب درستی نیست چراکه در دهه های گذشته مجموعه افرادی که در پست مدیریت شهری قرار گرفته اند همگی  سابقه عمرانی نداشته اند و تحصیلات و سابقه کارهای دیگری داشتند و بعضا هم موفق بوده اند.

به هر حال اگر فردی که در جایگاه مدیریت شهری قرار بگیرد در سطح  ملی و از سابقه مدیریت کلان برخوردارباشد برای مدیریت شهر تهران کفایت می کند. فردی باید در این جایگاه قرار بگیرد که کشش لازم را برای انجام خدمات و فعالیتهای گسترده شهر تهران داشته باشد چراکه شهردار تهران باید دائما در صحنه حضور داشته باشد.

بنده معتقدم انتخاب شهردار تهران باید فراجناحی باشد یعنی منتخبین شورای پنجم باید از ظرفیت همه گروه ها برای انتخاب یک مدیر شهری نمونه استفاده کنند اما اینکه بخواهیم شهردار از جناح سیاسی اصلاح طلبان نباشد به خودی خود ممکن نیست. بی تردید این جریان سیاسی برنده انتخابات است بنابراین می تواند شهرداری هم فکر و هم عقیده با خود را بر کرسی مدیریت شهر تهران بنشاند هر چند که مطلوب همه مردم این است که شهردار باید فراجناحی باشد.

بدیهی است اگر فردی به مدیریت شهر تهران گمارده شود که کاملا سیاسی باشد یا دچار سیاست زدگی باشد یعنی سیاست و جناح گرایی بر مسائل عمرانی وخدمات اجتماعی کارش تاثیر بگذارد نمی تواند شهر را با آرامش و به صورت منطقی مدیریت کند. ورود سیاست به حوزه مدیریت شهری مانعی بر سر راه توسعه و توفیق شهر است. مردم هیچ گاه دوست ندارند شهرشان عقب گرد داشته باشد و خواهان توسعه شهرشان هستند از این رو ولو اینکه منتخبین و اعضای شورای پنجم رقیب ما هستند اما آرزو می کنیم که عملکرد خوبی داشته باشند چراکه اولویت برای ما شهر و خدمات رسانی به مردم کلانشهر تهران است.