برای تامین امنیت در کشور با کسی شوخی نداریم

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس تهران، اظهار داشت: امروز بالاترین نعمت، امنیت است. خوشبختانه با هدایت رهبری ، خون شهدا و تلاش دستگاه های امنیتی و قضایی امنیت در کشور حاکم است. هرچه برای امنیت تلاش کنیم،بازهم کم است.


وی ادامه داد: اگر به منطقه نگاه کنیم و بدانیم توطئه آمریکا برای کشورهای همسایه چیست شاید بیشتر قدردان امنیت باشیم. بلایی که به جان کشورهای اسلامی انداخته شده برای تضعیف بیداری اسلامی است.


فرمانده ناجا تاکید کرد: ایران یک منطقه با ثبات در خاورمیانه است. نیروهای پلیس از مرزها تا داخل شهرها و روستاها حضور دارند با روحیه جهادی وظیفه خود را انجام می دهند.


به گفته رئیس پلیس کشور ماموران پلیس همیشه در حال جهاد هستند و جان خود را در مرزها برای مقابله با اشرار و نیروهای تکفیری جان خود را از دست داده و در داخل شهرها برای تامین امنیت و مقابله با شرورها جان خود را از دست می دهند.


به گفته وی، نیروی انتظامی مجموعه ای انسان محور است. در حال حاضر کسی نیست که با نیروی انتظامی کاری نداشته باشد. پلیس از صبح تا شب در حال خدمت است. خوشبختانه براساس نظر سنجی ها، اعتماد مردم به پلیس افزایش یافته است . ما اهل تعامل هستیم و در تهران این موضوع نمود بیشتری داشته است.

اشتری با بیان اینکه خود را سرباز ولایت می دانیم، تاکید کرد: با توجه به حرفه ای شدن در حال حاضر می توانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم. ما باید پلیس را به تراز نظام اسلامی برسانیم. چشم انداز ما سخنان رهبری است.


فرمانده ناجا با اشاره به اینکه تخصصی شدن پلیس ها همچنان ادامه می یابد، گفت: باید به آسیب های اجتماعی توجه کنیم. نیروی انتظامی هم در اینباره وظیفه مهمی دارد. باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم و در موضوع امر به معروف نیروی انتظامی پیشتاز است. در موضوع عفاف و حجاب ۲۶ دستگاه مسئول هستند که یکی از آنها پلیس است. موضوع برخورد با قاچاقچیان کالا اولویت پلیس است و نباید اجازه دهیم مواد مخدر و کالای قاچاق وارد کشور شود. باید با مافیای مواد مخدر برخورد کنیم.


به گفته وی باید با ناهنجاری های اجتماعی برخورد شود.اما پلیس باید با کسانی که مخل نظم و امنیت هستند، برخورد شود و سر سوزنی کوتاه نمی آییم. عمده کسانی که با ما برخورد دارند مردم هستند که باید با نگاه مهربانی و رافت اسلامی با آنها برخورد کنیم.

اشتری افزود: در تهران بزرگ زحمات زیادی کشیده شده است که باید از سردار ساجدی نیا تشکر کنم. کار کردن در تهران حساسیت و ویژگی خاصی دارد. امروز باید تهران دارای پلیسی مقتدر و حرفه ای باشد.


رئیس پلیس کشور ادامه داد: سردار ساجدی نیا ۹۰ ماه در تهران خدمت کرد که هر روز آن حساسیتش چند برابر سایر امور است. خوشبختانه ساجدی نیا با روحیه مسئولیت پذیری و حضور هوشمندانه در مناسبت ها باعث موفقیت پلیس شد. مسئولیت امنیت انتخابات بر عهده ما بود که تهران به صورت ویژه پوشش داده شد. اگر غفلت می کردیم مشکلات بسیاری به وجود می آمد. اما در بحث امنیت انتخابات اعلام کردیم که با کسی شوخی نداریم و به خوبی مدیریت کردیم.