رفتم پیش سعیدلو رضایت‌نامه " ممد " رو بگیرم

افكار نيوز: علي پروين بازيكن و مربي سالهاي دور پرسپوليس امروز از نارضايتيهايش از فوتبال ميگويد:

سؤال: آقای پروین شما را کجا پیدا کنیم، در هیات مدیره پرسپولیس یا استیل آذین؟

(می‌خندد) من علی پروین هستم و پیدا کردنم هم سخت نیست. فعلا هیچ جا نیستم اما به لطف خدا قرار است خبرهایی شود.

سؤال: اگر می‌شود واضح تر صحبت کنید؟

با استیل آذین مذاکراتی داشتم. همراه با هدایتی در دو جلسه هیات مدیره استیل آذین شرکت کردم و نقطه نظرات و حرف‌هایم را برای کمک به این تیم بازگو کردم. بالاخره استیل آذین تیمی است که دست و بال برخی از بازیکنان چه پرسپولیسی و استقلالی گرفته و در حال کمک به فوتبال ما است.

سؤال: در خصوص چه مواردی در جلسه هیات مدیره استیل آذین صحبت کردید؟

من حرف‌های خودم را برای پیشرفت این تیم زدم. استیل آذین می‌خواهد مربی خارجی خوب آورد حالا باید ببینیم این اتفاق می‌افتد یا نه. اگر مربی خوبی بیاید انشاء الله کار من در این تیم آسان تر می‌شود.

سؤال: منظورتان را متوجه نمی‌شویم. بالاخره شما چه پستی در استیل آذین دارید؟

فعلا از شما خواهش می‌کنم تا یک هفته دیگر صبر کنید. من در استیل آذین همکاری می‌کنم و فعلا هیچ مشکلی نیست.

سؤال: حضورتان در هیات مدیره پرسپولیس چه شد؟

هیچ خبری از این موضوع نیست اما نمی‌دانم چرا ما هر وقت کاری می‌کنیم برخی از خودشان می‌نویسند که ما جزء اعضای هیات مدیره پرسپولیس شدیم اما بدانید تا به امروز خبری نیست.

سؤال: پس چرا دوباره به دیدار سعیدلو رفتید؟

از شما تشکر می‌کنم برای سؤالی که پرسیدید. چون حرف‌های زیادی برای گفتن دارم. در روزی که به دیدار سعیدلو رفتم از ایشان هیچ چیزی نخواستم به جز یک چیز، آن هم گرفتن رضایتنامه پسرم، محمد. گفتم آقا نه می‌خواهم عضو هیات مدیره پرسپولیس شوم و نه می‌خواهم مدیر عامل شوم و نه دنبال مدیر فنی و پست دیگری هستم. من برای پرسپولیس قبلا زحمت می‌کشیدم، الان فقط تکلیف پسرم را می‌خواهم روشن کنم.

سؤال: نتیجه جلسه چه شد؟

چند دقیقه با سعیدلو حرف زدم و به ساعت هم کشید. الان باز هم می‌گویم آقایان، محمد پروین چقدر دیگر باید پای این تیم بسوزد و بسازد؟ این بچه‌ نمی‌تواند دیگر در پرسپولیس بازی کند. باید چکار کنیم؟ چرا تکلیفش را روشن نمی‌کنید؟

سؤال: به نظر شما چرا محمد پروین نمی‌تواند بازی کند و خودش را نشان دهد؟

شاید کادر فنی از این بچه خوشش نمی‌‌آید. اگر این مسئله درست است چرا رضایتنامه محمد را نمی‌دهند؟ اگر من بودم و از یک بازیکن خوشم نمی‌آمد و به کارم نمی‌خورد رضایتنامه می‌دادم و می‌گفتم خداحافظ و برو، ولی متاسفانه در حال حاضر این بچه را بلاتکلیف نگه داشتند.

سؤال: سعیدلو جواب شما را داد؟

متاسفانه نه. من به درایت آقای سعیدلو اعتقاد دارم. تا به امروز ۱۰ روز شده هنوز ایشان هیچ جوابی به من نداده است. اگر شده یک سال محمد بازی نکند و اگر دلشان می‌آید که یک جوان در فوتبال ما بسوزد به او اجازه بازی کردن نمی‌دهم. من هم قرص روی این مسئله خواهم ماند تا رضایت نامه را از محمد بگیرم.

سؤال: آقای پروین به نظر شما این مسئله با آرامش راحت‌تر حل نمی‌شود؟

خب شما درست می‌گویید، ما طبق روال باشگاه می‌گوییم هر چقدر قرار است پول بدهیم یا هر کاری کنیم به ما بگویید تا تکلیف محمد مشخص شود اما رقمی برای این بچه گذاشتند که واقعا دلیلش را نمی‌دانم. وقتی یک بازیکن نمی‌تواند در تیمی بازی کند باید چکار کند؟ محمد نه زیاد صحبت کرده نه حاشیه درست کرده فقط می‌خواهد با آرامش پرسپولیس را ترک کند که لطمه‌ای به این تیم وارد نشود و حاشیه‌ای ایجاد نشود. شما بگوید باید چه کار کند؟

سؤال: چرا اتفاقات عجیب و غریب برای محمد پروین پیش می‌آید؟

واقعا نمی‌دانم من از شما می‌پرسم واقعا بگوید این بچه چه گناهی کرده است؟ همه می‌دانیم که حق این بچه ضایع شده است. اگر بخواهم درباره درد دل محمد به شما بگویم باید اعلام کنم علی رغم او که دلش نمی‌خواهد از پرسپولیس جدا شود اما مجبور است.
اگر من نبودم محمد پس از بازی سوم لیگ برتر که روی نیمکت ذخیره و بالکن ورزشگاه نشست دیگر نمی‌خواست در تمرینات پرسپولیس شرکت کند اما من به او فشار آوردم و گفتم محمد بجنگ تا حقت را بگیری اما باز هم نشد.

سؤال: با این اوصاف چگونه می‌خواهید مشکل را حل کنید؟

مشکلی نیست، ما فقط می‌گوییم کادر فنی اگر از یکی خوشش نمی‌آید بگوید خوشم نمی‌آید و رضایتنامه بدهد تا بازیکن پی آخر و عاقبت خودش برود. الان تا آنجایی که من می‌دانم ۵،۶ بازیکن پرسپولیس همین وضعیت را دارند. چرا باید این طور باشد؟ در حال حاضر محمد ۵۰ میلیون تومان از باشگاه طلبکار است و ما باز هم به آقایان اعلام کردیم که تصمیم‌های بهتر و جدیدتر بگیرند تا ما اقدام کنیم تا هر چه سریع‌تر خلاص شویم اما فعلا هیچ خبری از رضایتنامه و جواب آقایان نیست. چرا این کارها را می‌کنید که من بخواهم حرف بزنم؟

سؤال: به نظر شما چرا این کارها را می‌کنند؟
(پروین دقایقی می‌خندد) اگر تیم داری کرده باشند و کار خودشان را بلد باشند می‌دانند که یک بازیکن وقتی دوست ندارد در تیم باشد تکلیفش را چطور روشن کنند. اصلا ما می‌گوییم محمد پروین بازیکن فیکس است اما دوست ندارد باشد چرا تکلیفش را روشن نمی‌کنید؟

برای شما بازیکنی مثل اشجاری را مثال می‌زنم. او در ذوب آهن بازی می‌کرد و قرارداد خوبی داشت. دلش نمی‌خواست در ذوب آهن بماند که تیم خوبی بود و به استیل آذین آمد. ذوب آهن با آن شرایط خوب اشجاری به استیل آذین پیوست. اشجاری دوست نداشت در ذوب آهن و در تیمی که قهرمان فوتبال ما بود و در آسیا شرکت می‌کرد و می‌توانست در آن تیم چهره شود، بماند. زور که نیست دلش نمی‌خواست از ذوب آهن بیرون آمد.

سؤال: محمد هم دلش نمی‌خواهد در پرسپولیس بماند؟

بله دلش نمی‌خواهد سکو نشین باشد. محمد عاشق پرسپولیس است و عاشق پیراهن این تیم و شماره‌اش است. من این موضوع را با چشمان خودم دیده‌ام. مخصوصا به خاطر من که حرمت من را نگه می‌دارد اما این بچه نمی‌تواند ۱۸,۱۷ بازی را از بالکن ورزشگاه‌ها ببیند. به شما قول می‌دهم اگر محمد بخواهد بماند فنا می‌شود و از فوتبال می‌رود.

سؤال: چه حرفی با آقای سعیدلو دارید؟

آقای سعیدلو من باز هم به شما می‌گویم به سرپرست باشگاه پرسپولیس کاری ندارم. می‌دانم شما و مسئولان نظام و دولت محترم برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اید. این تیم، تیم شما است. من به نوبه خودم از تمام زحمات شما تشکر می‌کنم اما دستور بدهید رضایتنامه پروین را بدهند چون من دوست ندارم بچه‌ام بسوزد. این خواسته مجدد ما از باشگاه پرسپولیس است.

سؤال: قصد تهدید کردن پرسپولیسی‌ها را نیز دارید؟

این چه سؤالی است؟ من از جنس پرسپولیس هستم اما به آقایان می‌گویم اگر لازم باشد یک سال نگذارم که محمد بازی کند تا رضایتنامه‌اش صادر شود این کار را می‌کنم. دیگر هم در رابطه با این موضوع حرف نمی‌زنم.

سؤال: وضعیت پرسپولیس را در فصل نقل و انتقالات چگونه می‌بینید؟

پرسپولیس بازیکنان خوبی جذب کرده است. انشاء الله همین طور رو به جلو برود و با جذب ۳ بازیکن جدید دیگر یک تیم گردن کلفت برای ۳ جام بسازد و موفق هم باشد. ما همیشه قلب‌مان برای این هواداران و موفقیت پرسپولیس می‌تپد.

سؤال: جام جهانی را نگاه می‌کنید؟

بله هفته اول بازی‌ها چنگی به دل نمی‌زد. این را بدانید که تجربه نشان می‌دهد که بازی اول و دوم در تورنمنت‌های جام جهانی همیشه زیبا و قشنگ نبوده است. وقتی تیم‌ها جزء ۱۶ تیم مرحله بعدی می‌شوند بهتر عمل می‌کنند. مثلا شما پرتغال را ببینید که در بازی اول چه مشکلاتی داشت و بازی دوم چگونه راحت‌تر بازی کرد. همین طور برزیل در بازی دوم بسیار راحت‌تر توانست در مقابل حریف خود بایستد.

سؤال: تیم‌های آسیایی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تیم‌های آسیایی تا همین جای جهانی پیش می‌آیند به نظر من شاهکار می‌کنند. درست است که دو تیم ژاپن و کره در بازی اول خود موفق بودند ولی بعد به مشکل می‌خوردند. همه ایرانیان دیدند که در روز اول کره شمالی در مقابل برزیل ایستادگی کرد اما در روز دوم چگونه به پرتغال باخت.


سؤال: آسیایی‌ها زنگ خطر را برای فوتبال ما به صدا در نیاورده‌اند؟

تیم ملی از همین الان باید تدارکات خوب خود را برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا آماده کند. اگر تدارکات خوب باشد نتیجه می‌گیریم در غیر این صورت باز هم به در بسته می‌خوریم. من ۱۰ بار گفتم و باز هم به شما می‌گویم گروه تیم ملی ایران سخت است و هرگز آسان نیست. اگر تدارکات خوبی نداشته باشیم باز هم باید در جام ملت‌های آسیا افسوس بخوریم که امیدواریم این اتفاق نیفتد.

سؤال: بازی فینال را بین چه تیمی‌هایی پیش بینی می‌کنید؟

به نظر من ایتالیا و برزیل فینالیست هستند، البته آرژانتین هم شانس دارد.

سؤال: چه تیمی قهرمان می‌شود و تیم مورد علاقه شما چه تیمی است؟

به نظر من برزیل قهرمان می‌شود و تیم مورد علاقه من صدر در صد برزیل است.

سؤال: آقای پروین در پایان سؤال باز هم از شما می‌پرسیم که آیا عضوی از هیات مدیره استیل آذین هستید یا خیر؟

(می‌خندند) هنوز معلوم نیست. من با هدایتی بچه محل هستم. نمی‌خواستم یک سری از حرف‌ها را بزنم چون بعدا حرف و حدیثپیش می‌آید. هدایتی ۴ سال است که در فوتبال ما تلاش می‌کند. حدود ۵۰ میلیارد تومان به نظر من تا به امروز برای فوتبال ما خرج کرده است. چرا او را بکوبیم و چرا باید برای او حرف درآورند. شما بگوید.

سؤال: نمی‌دانیم؟

هدایتی حداقل ۱۰۰ بازیکن جوان را اطراف خود جمع کرده است و همه از آنها نان می‌خورندند. نباید چنین افرادی را دلسرد کنیم. امثال هدایتی زیاد نیستند. مگر نمی‌گوید بخش خصوصی را حمایت کنید پس بهتر است این کار را عملی کنیم. من از الان می‌گویم همیشه کنار هدایتی هستم چه به عنوان اعضای هیات مدیره و چه به عنوان مدیر فنی و چه هیچ کاره. چون دوستش دارم و او بچه محل ما است و همیشه هم افتخار می‌کنم که هدایتی در فوتبال ما است. چون حداقل نشان می‌دهد که خصوصی سازی یعنی چه.

سؤال: این تعریف‌های شما نمی‌تواند سؤال برانگیز باشد؟

نه، همه پروین را می‌شناسد. من حرف دلم را می‌زنم.

سؤال: حرف پایانی؟

برای پرسپولیس در سال جاری بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم این تیم با هوادارانش بتواند به خواسته‌های خودش در ۳ جام برسد اما امیدوارم تکلیف محمد ما را روشن کنند.

انتهای پیام / ب.