واحد سگ های محیط بان آغاز به کار کرد

محیط زیست در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

واحد سگ‌های حافظ محیط زیست در محیط‌بانی های کشور راه‌اندازی می‌شود

 تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: تفاهم نامه همکاری راه اندازی واحد سگ های حافظ محیط زیست در محیط بانی های کشور منعقد شد که در مرحله نخست به مدت 3 سال و به صورت پایلوت عملیاتی می شود.

تیموری افزود: طرح استفاده از سگ های حافظ محیط زیست با هدف کاهش درگیری های فیزیکی متخلفان با محیط بانان، به حداقل رساندن آسیب دیدگی و تقلیل چالش ها در حوزه محیط بانی، تقویت روحیه ماموران یگان حفاظت و گارد محیط زیست برای مقابله با شکارچیان متخلف، جبران کمبود نیروی انسانی و ایجاد احساس ناامنی و تشویش ذهنی برای شکارچیان متخلف به مرحله اجرا رسید.

واردات پلنگ ایرانی از لیسبون!

ایمان معماریان دامپزشک باغ وحش ارم با اشاره به واردات پلنگ نر با نژاد ایرانی گفت:باغ وحش ارم برای تولید نسل کیجا( پلنگ ماده) اقدام به واردات یک پلنگ نر نژاد ایرانی از لیسبون پرتغال کرده است.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست مجوز ورود این پلنگ نر را صادر و هم اکنون در مرحله VIP است و بعد از بررسی های کارشناسی تا دو روز آینده زمان قطعی ورود پلنگ به کشور مشخص می شود.

شکار بی‌رویه گونه‌های حیات وحش داخلی، زیستگاه آن‌ها را تهدید می‌کند/ جولان باندهای قاچاق حیوانات در پایتخت

محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه واردات گونه های مختلف حیات وحش از کشور مبدأ به کشور مقصد نیازمند دریافت مجوز از سوی کنوانسیون ساتیست است، گفت:گونه های مختلف حیوانات وارداتی که در برخی از مراکز خرید و فروش وجود دارد، باید مجوزهای قانونی را اخذ کرده باشند.

وی ادامه داد: برخی از گونه‌ های مختلف حیات وحش مشمول کنوانسیون ساتیسیت می شوند، یعنی ممکن است منع تجارت بین المللی داشته باشند و در نتیجه باید مجوزهای لازم را از مراجع رسمی کشور مبدأ بگیرند.