خبری خوش برای بازنشستگان

عباس رشیدی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار داشت: با پرداخت دهمین مرحله از مراحل وام ضروری 3 میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری، تمام 250 هزار نفر متقاضی، این تسهیلات را دریافت کردند.

رشیدی با بیان اینکه بیش از 140 هزار نفر از بازنشستگان کشوری، متقاضی وام ضروری سال 95 بودند، گفت: با توجه به اعتبار این وام که 750 میلیارد تومان از سوی بانک صادرات ایران تعیین شده بود، 250 هزار نفر به صورت قرعه کشی و با در نظر گرفتن اولویت بازنشستگانی که از این تسهیلات استفاد نکرده بودند، مشخص و طی 10 مرحله تمام این افراد موفق به دریافت وام شدند. 

وی قرض الحسنه بودن این تسهیلات و محدودیت‌های اعتباری بانک را دلیل مرحله بندی شدن پرداخت وام عنوان کرد و افزود: پرداخت این تسهیلات از دی ماه سال گذشته آغاز شد و مرداد ماه امسال با همکاری بانک عامل، پرداخت وام به تمامی 250 هزار نفر بازنشسته کشوری متقاضی، به پایان رسید. 

قرار است، با همکاری بانک صادرات ایران، ارائه تسهیلات وام قرض الحسنه به بازنشستگان کشوری برای سال 96 نیز با اعتبار 1200 میلیارد تومان، به ارزش 4 میلیون تومان، به 300 هزار متقاضی پرداخت شود.