دوران آزمون و خطا برای وزارت آموزش و پرورش به سر آمده است

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر آموزش و پرورش باید در سطوح مختلف مدیریتی به استفاده از زنان و جوانان باور داشته باشد و بتواند با یک تیم کارشناسی قوی و باتجربه مشکلات را حل کند.

فاطمه سعیدی اظهار داشت:  آموزش و پرورش نیازمند یک تحول اساسی در همه زمینه‌هاست و نمی‌توان سرنوشت ۱۲ میلیون دانش آموز را به نوعی از مدیریت سپرد که چنین توانایی نداشته باشد.

این عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با بیان اینکه نمایندگان مجلس در برابر موکلین خود، فرهنگیان، دانش آموزان و میلیون ها خانواده ایرانی مسئولیت دارند، گفت: نمی‌توان به صرف اینکه با دولت همسو هستیم هر گزینه‌ای که معرفی شد را با رای اعتماد به وزارتخانه‌ها بفرستیم.

سعیدی با تاکید بر مشکلات و چالش‌های بزرگ وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیری باید وارد این وزارتخانه شود که در کارنامه‌اش حل چالش‌ها و بحران‌های آموزش و پرورش دیده شود. دوران آزمون و خطا حداقل برای وزارت آموزش و پرورش به سر آمده و احتیاج به نیرویی است که بتواند با یک تیم کارشناسی قوی و با تجربه مشکلات را حل کند.

وی ادامه داد: بدنه آموزش و پرورش از زنان و جوانان توانمند بسیاری تشکیل شده است. ۱۰ سال دیگر کل کشور با بحران خلاء مدیران مواجه خواهد شد. مدیران فعلی یا بازنشسته می شوند و یا به هر حال به دلیل سن بالا نمی توانند کارایی لازم را داشته باشند. در آن زمان چه کسانی قرار است روی این صندلی ها بنشینند؟ بنابراین اگر امروز به جوانان شایسته اعتماد نکنیم فردا زیان آن را کل کشور می بیند. وزیر آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید در سطوح مختلف مدیریتی به استفاده از زنان و جوانان باور داشته باشد نه اینکه در یک حلقه بسته مدیریتی بماند.