هکرها همیار پلیس می‌شوند

سرهنگ تورج كاظمي در گفتوگو با ايسنا، درباره فعاليت برخي هكرها در فضاي مجازي گفت: هكرها به سه دسته كلاهسفيد، صورتي و سياه تقسيم ميشوند كه بر اين اساس آن دسته از هكرهايي كه با ورود غيرمجاز به سيستم افراد قصد تخريب، اخاذي و ... داشته باشند تحت عنوان هكر كلاهسياه مورد شناسايي قرار ميگيرند كه پليس با اين هكرها برخورد قهري خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هکرهای کلاه‌صورتی تنها برای خودنمایی و از روی شیطنت به این حرفه روی می‌آورند، گفت: هکرهای کلاه‌سفید نیز به عنوان هکر کمک‌کننده با شناسایی نقاط ضعف سیستم ایمنی سایت‌ها و شرکت‌ها و … قصد بازاریابی دارند.

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا ناجا بابیان اینکه قصد هکرهای کلاه‌سفید و صورتی صرفا کمک بوده و آنان خواستار به نمایش گذاشتن توانایی خود هستند و قصدی برای تخریب، اخاذی، سرقت و… ندارند، افزود: پلیس قصد برخورد با این افراد هوشمند را ندارد و آنان را مجرم هم نمی‌دانیم بلکه این هکرهای توانمند به عنوان متخصصان یا قشر باسواد در زمینه رایانه و امنیت شبکه شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات می‌تواند از توانمندی این هکرهای کمک‌کننده استفاده کند، گفت: پلیس از توانمندی این هکرها استقبال می‌کند و اگر این هکرهای کمک‌کننده مطلبی فراتر از آموخته‌های ماموران و کارآگاهان پلیس ارائه دهند پلیس از تخصص و توانایی آنان بهره می‌برد.

معاون مبارزه با جرايم پليس فتا با بيان اينكه هكرهاي ايراني را قشر جوان تشكيل ميدهند گفت: ۵۰% هكرهاي ايران زير۲۵ سال سن دارند.