اقدامات شهرداری تهران برای مراسم اربعین نیاز به مصوبه شورا دارد

محمدباقر قالیباف در حاشیه دیدار با شهردار بغداد با حضور در جمع خبرنگاران به محتویات این برنامه اشاره کرد و گفت: درگفت و گو با شهردار بغداد مساله تفاهم نامه بین این دو شهر مورد بحث قرار گرفت. به طوری که هیات عراقی تاکید داشت تا درخصوص بخش های فرهنگی، خدمات شهری، پسماند و جمع آوری زباله و ساخت مترو همکاری هایی صورت بگیرد .

وی با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی کامل برای همکاری چه از حیث فنی و مشاوره ای و چه از حیث کمک بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری و اجرای پروژه ها را دارد، عنوان کرد: امیدواریم با امنیتی که در عراق برقرار شده و پیروزی هایی که ملت عراق به دست آورده اند این همکاری ها در آینده به ثمر بنشیند .

شهردار تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مصوبه اخیر شورای شهر تهران برای ارایه خدمات به زوار و کمک به عراق برای اجرای مراسم اربعین عنوان کرد: در سالهای گذشته حدود 2 میلیون زائر از ایران برای شرکت در مراسم اربعین به عراق می رفتند که بخش قابل توجهی از این جمعیت تهرانی بودند. مجموعه دولت و شهرداری دراین سالها تلاش کرد تا در حوزه های ایمنی، سلامت ، حمل ونقل و ... امکانات لازم را در اختیار زوار قرار دهد. در این خصوص امسال نیز پیش بینی های لازم در حال بررسی است و هماهنگی هایی باید با کشور عراق صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری تهران برای مراسم اربعین نیاز به مصوبه شورا دارد، گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته شورا مصوبه مورد نظر برای اربعین را تدوین کرد و انشالله شهرداری تهران امسال نیز همچون سالهای گذشته اقدامات لازم در مرزها در کشور عراق را انجام می دهد .

قالیباف در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اقدامات شهرداری تهران برای خدمات رسانی و بازسازی شهرهایی همچون بغداد و کاظمین و ارایه خدمات لازم برای زوار در مراسم اربعین بیان کرد: درمذاکراتم با شهردار بغداد عنوان کردم که شرکت‌های فنی وعمرانی ، خدماتی و به طور کلی مجموعه شهرداری از هر جهت آمادگی همکاری دارد. همه مردم ما دوست دارند تا شهروندان بغداد و کاظمین از شرایط بهتری برخوردار شوند . ما به طور خاص این آمادگی را داریم که درحوزه حمل ونقل، تفریحی، فرهنگی و مناسبت‌ها کمک‌های لازم را به تمامی زائران ارایه دهیم.