شهرداری تهران به اندازه سه وزارتخانه است

زهرا نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که اعلام شده احتمال مطرح شدن یک خانم برای ریاست شورا وجود دارد و با توجه به اینکه در انتخاب شهردار نیز یک گزینه مطرح و سپس انصراف داد، چقدر می‌توان به کاندیدا شدن یک خانم برای ریاست شورا امیدوار بود، گفت: کاندیدا شدن اِشکالی ندارد و نشان‌دهنده این است که زنان این ظرفیت را در خود می‌بینند که در سطح ریاست شورا یا شهرداری حضور داشته باشند، اما اینکه توانایی لابی و کسب رأی داشته باشند، موضوع دیگری است و هیچ مغایرتی با توانایی‌های آنها ندارد.

وی ادامه داد: اینکه زنان فی‌نفسه خود را در جایگاه وزیر بودن و مدیریت‌های کلان شهری می‌بینند، اتفاق خوبی است و جذب آراء، بحث دوم است که بخشی از آن به بافت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بازمی‌گردد.

نژادبهرام افزود: به جز یک گزینه خانم، سایر گزینه‌های مرد نیز به نفع آقای نجفی کنار رفتند، اما کنار رفتن آنها آنقدرها مورد تأکید نبود تا انصراف کاندیدای خانم برای این گزینه.

این منتخب شورای پنجم با بیان اینکه این تفکر درست نیست که اگر خانمی وارد رقابتی شد، حتماً باید پیروز شود، خاطرنشان کرد: نباید رقابت‌ها را مردانه و زنانه دید، زنان به عنوان یک کنشگر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌توانند در تمامی حوزه‌ها ورود پیدا کنند، اما اینکه رأی بیاورند یا نه، مهم نیست؛ سال‌هاست مردان زیادی گزینه وزارت بودند و انتخاب نشدند یا تعداد زیادی از مردان نامزد ریاست شورا و شهرداری بودند، اما به مرحله نهایی راه نیافتند و این اصلاً ناراحت‌کننده نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران به اندازه سه وزارتخانه است و اینکه یک خانم توانایی خود را در حد اداره آن می‌داند و وارد عرصه رقابت‌ها می‌شود قابل تقدیر است، گفت: هنوز در خصوص نامزدهای ریاست شورا بحثی نشده و هیچ خانمی به طور رسمی کاندیداتوری خود را اعلام نکرده است؛ این هفته در جلسه منتخبان که با حضور نجفی برگزار می‌شود، در این خصوص صحبت خواهد شد.

نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود یکی از دو گزینه ریاست شورا برای ریاست شورای عالی استان‌ها معرفی خواهد شد و اینکه ریاست شورای عالی استان‌ها نیاز به رأی ۳۱ استان دارد، توضیح داد: اینها همه گمانه‌زنی است و برای ریاست شورای عالی استان‌ها به رأی سایر شهرهای کشور نیز نیاز است. بنابراین دوستان برای اظهارنظرها باید کمی دقت کنند که این شایدها چقدر قابل دسترسی است.