به گزارش فارس، مهندس محسن جباري با اشاره به نقشههاي پيشبيني هواشناسي افزود: بر اين اساس پيشبيني ميشود كه بارش برف تا ساعاتي ديگر در پايتخت قطع شده اما در روز يكشنبه براي مناطق شمالي استان تهران و ارتفاعات يخبندان پيشبيني ميشود.

وی با اشاره به اینکه آسمان تهران در روز یکشنبه نیمه ابری، در شهرهای شمالی افزایش ابر همراه با گاهی وزش باد و روز دوشنبه کمی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و گاهی باد خواهد بود، افزود: از اواخر وقت سه‌شنبه افزایش ابر در آسمان تهران پیش‌بینی شده است که بر این اساس برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با ورود سامانه بارشی، موج جدید بارش‌ها در پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی در روز یکشنبه در برخی مناطق مرکز، دامنه‌های البرز، سواحل شمالیِ، شمال شرق و شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود که بتدریج از سمت غرب از میزان ابرناکی کاسته می‌شود.

همچنين در جزاير جنوبي و سواحل درياي عمان نيز رشد ابر، وزش باد، رگبار پراكنده و رعد و برق در انتظار نميباشد. از بعدازظهر روز يكشنبه و روز دوشنبه تنها در سواحل غربي درياي خزر بارش پراكنده خواهد داشت و در ساير مناطق كشور جو آرام بوده و دماي هوا در نيمه شمالي كشور به طور نسبي افزايش مييابد از بعدازظهر روز سهشنبه با ورود سامانه بارشي ديگري از سمت جنوب غرب به كشور مجددا بارش باران، رعدوبرق و وزش باد در جنوب غرب، دامنههاي زاگرس جنوبي و به تدريج جنوب كشور و همچنين در نوار شمالي آغاز خواهد شد.