متولدین ۸۹ بیمه دندان می‌شوند!

افكار نيوز: قاسم انصاری در همایش نهمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکان کودکان ایران اظهار داشت: اخیراً مسئول دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفته است که برنامه بیمه جدیدی را برای کودکان متولد سال ۸۹ برنامهریزی کردند که والدینی که مایل باشند میتوانند با پرداخت مبالغ اندک حدود هزار تا دو هزار تومان در ماه سلامت دهان و دندان فرزند خود را تأمین کنند و این حرکتی به سمت زمینهسازی بحث بیمه دندانپزشکی در کشور است.

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، وی افزود: وضعیت سلامت دهان کودکان کشور با آمارهای موجود نشان می‌دهد که بسیار بهتر از جوامع دیگر نیستیم اما در عین حال عقب هم نیستیم به این معنا که جزء معدود کشورهایی هستیم که از نظر سلامت دهان و شیوع پوسیدگی دندانی در حد متوسط به سمت خوب هستیم.

انصاری با بیان اینکه خدمات درمانی دندانپزشکی در کشور در وهله اول تابع شرایط اقتصادی کشور است گفت: شرایط اقتصادی مردم در حال حاضر به گونه‌ای نیست که بتوانند به راحتی پیگیر وضعیت درمان دندان‌های کودک خود باشند به همین علت دندانهای بسیاری از کودکان و نوجوانان کشور نیازمند درمان هستند.

وی تصریح کرد: تحقیقاتی که در دانشگاه‌های کشور در زمینه دندانپزشکی در حال انجام است ۵۰ درصد سمت و سوی پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان دارد.

رئیس انجمن دندانپزشکی کودکان ایران ادامه داد: توزیع دهان‌شویه‌ها در مدارس و طرح شیر مدارس حداقل تأثیری که دارد فرهنگ‌سازی خواهد بود بررسی اثر محصولات لبنی بر پیشگیری از پوسیدگی‌های دندانی در سطح کشور بر کسی پوشیده نیست.

انصاری خاطرنشان کرد: حدود ۵ سال پیش در مجلس قانونی تصویب شد تا بودجه‌ای را در کمیسیون بهداشت مجلس به وضعیت سلامت دهان و دندان در کودکان اختصاص دهند که با اختصاص آن در چند مرحله با طراحی یک سری مراکز خیریه بهداشتی و درمانی بنابر آن شد که درمان‌ها برای مراجعه کنندگان قشر ضعیف کشور بصورت رایگان انجام شود که تا حدودی در جریان این فعالیت مهم قرار داریم.

وی گفت: در مراحل بعدی بودجه اختصاص به درمان و پیشگیری روی دندانهای آسیای اول، دائمی کودکان که به اصطلاح دندان ۶ سالگی نام دارد داده شد که این برنامه هنوز ادامه دارد اما تنها بخشی از مشکل را حل می‌کند.

انصاری افزود: متاسفانه به هر دلیلی بیمه‌های کشور بحثدندانپزشکی را مورد بی مهری قرار داده و عملا هیچگونه حمایتی در زمینه درمان دندانپزشکی در کشور سراغ نداریم و این در حالیست که در بسیاری از موارد کودکان محروم از درمان می‌شوند.

انتهای پیام / ب.