قالیباف: من هم همانند آیت‌الله هاشمی یک روستازاده هستم

محمدباقر قالیباف در آیین تغییرنام بزرگراه نیایش به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با حضور خانواده آیت‌الله، حجت‌الاسلام حسن خمینی و جمعی از اعضای شورای چهارم و پنجم شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: این توفیق نصیب این دوره مدیریت شهری شد و شورای چهارم یک سنت حسنه و خوبی را در جهت نام‌گذاری انجام داد.

وی افزود: مکان‌های مهم مانند بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و مراکز برای یادآوری و حفظ سرمایه‌های بزرگ جامعه و کشورمان به نام شخصیت‌ها و بزرگان در حوزه مذهبی و ملی نام‌گذاری می‌شود و نهایتاً در این روزهای پایانی دوره چهارم این توفیق نصیب شد که مراسم نام‌گذاری به نام بزرگمردی که هر کجای تاریخ انقلاب را نگاه کنیم ردپای آن را می‌بینیم، نام‌گذاری شود.

قالیباف بیان داشت: در روزهای مبارزه انقلاب اسلامی بنده در مشهد 15 تا 16 سال سن داشتم و نام هاشمی رفسنجانی را قبل از پیروزی انقلاب بارها شنیده بودم.

شهردار تهران افزود: این توفیق نصیب شد با کسی که چندین سال با نامش آشنا بودم، در دوران دفاع مقدس آشنا شدم و ماهی یک‌بار و یا هر هفته از نزدیک ایشان را می‌دیدم؛ چراکه نقش ایشان در دوران دفاع مقدس برجسته بود و در همان روزها با دقت و تیزهوشی‌شان آشنا شدم.

وی با اشاره به اینکه امروز روز آزادگان و مجاهدینی است که با مجاهدت دوران اسارت را به‌‌سر بردند، گفت: در نامه‌نگاری‌هایی که ایشان با صدام داشتند، منجر به آزادسازی بخش کوچکی از کشور و آزادی آزادگان و ورود آنها به کشور شد.

قالیباف بیان داشت: در 8 سالی که در ریاست جمهوری بودند، در حوزه بازسازی و سازندگی مسائل شهری را دنبال می‌کردند و در هر بخش نگاه کنید، آثار مدیریتی وی وجود دارد.

شهردار تهران به ساخت تونل توحید اشاره کرد و گفت: هنگام تکمیل تونل توحید در بزرگراه چمران، با فشارهای متعددی ازجمله سیاسی مواجه بودیم که در آن زمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنده را صدا کردند و با توجه به اینکه ما به دنبال حل ترافیک آن محدوده بودیم، اعلام کرد ترافیک اینجا را حل کنید و تحت فشارها قرار نگیرید و محکم این کار را به پایان برسانید.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بازدیدی نیز از تونل توحید داشتند و بنده شاهد بودم ایشان در هر پروژه‌ای حضور پیدا می‌کرد، خستگی از تنش درمی‌رفت و نشاط پیدا می‌کرد.

قالیباف گفت: آیت‌الله هاشمی می‌گفت این کارها می‌ماند و این حرف‌ها تمام می‌شود.

شهردار تهران بیان داشت: در عرصه سیاسی همین بس که مقام معظم رهبری درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فرمودند؛ ایشان از استوانه‌های سیاسی کشور هستند.

وی گفت: بنده هم همانند آیت‌الله هاشمی یک روستازاده هستم، هم خدمت کردم و هم خطا. خدمت ما باشد برای آخرت و خطاهای ما را نیز بزرگواران و مردم عزیز خواهند بخشید و آیندگان نیز آن خطا را تکرار نخواهند کرد.