وجود بالغ بر یک هزار و پانصد ساختمان ناایمن در تهران

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع ساماندهی ساختمان های نا ایمن، اظهار داشت: موضوع ایمن سازی ساختمان های نا ایمن باید در دستور کار همه سازمان های دولتی و غیردولتی و دستگاه قضایی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برای ایمن سازی ساختمان های نا ایمن چند موضوع مطرح شده است، افزود: برای آنها چند بحث مطرح شده که یکی از آنها اجرای بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس این قانون اگر ساختمانی شرایط مناسب ندارد شهرداری تهران باید از فعالیت در این مکان  جلوگیری و  ساختمان را بسازد و 15 درصد پول بیشتری از هزینه تمام شده ساخت را دریافت کند.

قناعتی با بیان اینکه به خاطر قدمت شهر تهران، ساختمان های ناایمن در شهر بسیار زیاد است، تاکید کرد: اگر می خواهیم قانون را اجرایی و جلوی فعالیت ساختمان های نا ایمن را بگیریم مشکلات دیگری برای شهر به وجود می آید چراکه افراد زیادی در مجتمع های تجاری و اداری فعالیت می کنند که اگر جلوی فعالیت آنها را بگیریم معلوم نیست وضعیت این افراد چه می شود.

وی ادامه داد: تهران بیش از یک هزار و 400 الی یک هزار و 500 ساختمان ناایمن مانند پلاسکو و آلومینیوم دارد که اگر جلوی فعالیت آنها گرفته شود مردم با مشکل بیکاری و بی پولی مواجه می شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید برای ساماندهی این موضوع مسئولیت را تنها از یک نهاد و اداره بخواهیم، تصریح کرد: باید آن را در قالب مدیریت یکپارچه از مسئولان قضایی، دولتی و شهری طلب کنیم به گونه ای که همه آنها باید بنشینند و برای یک ساختمان ناایمن همه موضوعات را بررسی و در قالب یک برنامه اولویت بندی کنند.

قناعتی با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی ساختمان های ناایمن را ایمن سازی کنیم، گفت: بدون شک جان افراد مهمتر از شغل آنها است به همین منظور نباید با این فکر که مردم بیکار می شوند نسبت به جان آنها بی تفاوت باشیم بلکه باید دلسوزی را برای این افراد هدفمند کنیم.