حل مشکلات آموزش و پرورش در توان یک وزیر نیست

زاهدی گفت: اهم مسائل جاری آموزش و پرورش رسیدگی به وضعیت بازنشستگان به خصوص بازنشستگان پیش از سال 90 است زیرا از بسیاری از حقوق شاغلین محروم هستند و از لحاظ معیشتی وضعیت خوبی ندارند.

زاهدی، مسئله بعدی را اجرای سند تحول بنیادین دانست و عنوان کرد: با اجرای این سند ساختار آموزش و پرورش اصلاح خواهد شد و اجرای آن باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: طبق برآوردی که صورت گرفته است ظرف 6 سال آینده حدود 300 هزار نفر بازنشسته به خیل عظیم بازنشستگان آموزش و پرورش اضافه می‌شود و اگر از هم‌اکنون برای تأمین منابع انسانی در آینده برنامه‌ریزی نشود این وزارتخانه با چالش و بحران عجیبی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل تأمین نیروی انسانی باید دانشگاه فرهنگیان تقویت شود و بودجه کافی داشته باشد، گفت: برای حل این بحران معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور هم باید به کمک این وزارتخانه بیاید؛ مجلس هم در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرد برای نیرویی که آموزش و پرورش نیاز دارد از طریق دانشگاه فرهنگیان ردیف استخدامی اختصاص دهد.

زاهدی خاطر نشان کرد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان مسئله‌ دیگری است که باید در اولویت وزیر جدید باشد و در اجرای آن چندین دستگاه از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه، سازمان گردشگری و .. باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: مشکلات جدی آموزش و پرورش با کمک سایر دستگاه‌ها مرتفع می‌شود و حل آن به‌تنهایی از توان این وزارتخانه خارج است.

وی در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان داشت: ویژگی مثبت بطحایی این است که از 19 سالگی وارد آموزش و پرورش شده و تاکنون همواره در رده‌های مختلف این وزارتخانه حضور داشته است و صددرصد آموزش و پرورشی و از جنس این وزارتخانه است و به همین خاطر تسلط کامل بر مشکلات و راهکارها دارد.

زاهدی ادامه داد: بسیاری از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر پیشنهادی موافق هستند.