به زودی؛ معاون اطلاع‌رسانی رئیس جمهور معرفی می شود

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور اظهار کرد: به زودی فردی به عنوان معاون اطلاع‌رسانی دولت انتخاب خواهد شد که وظیفه‌اش ایجاد سازوکاری واحد برای تبیین عملکرد روابط عمومیها و اطلاع‌رسانی خدمات دولت است.

رمضان شجاعی کیاسری در ششمین آئین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران از انتخاب فردی به عنوان معاون اطلاع‌رسانی دولت از سوی رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور افزود: وظیفه معاون اطلاع‌رسانی دولت ایجاد سازوکاری برای تبیین عملکرد روابط عمومی و خدمات ارائه شده به مردم است.

وی تصریح کرد: رسانه باید جای خود را با ارتباطات و روابط عمومی عوض کند چرا که رشد سریع فناوری منجر به تغییر معادلات شده و روابط عمومی نقش و کارکرد رسانه را پیدا کرده‌اند.

شجاعی کیاسری خاطرنشان کرد: متأسفانه همچنان نگا‌ه‌ها به روابط عمومی به شکل سنتی است و حوزه روابط عمومی در دید مسئولان زنگ تفریح آن سازمان، ارگان یا وزارتخانه است و بهایی به روابط عمومیها داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: کارکرد مدیران و وزرا از طریق روابط عمومیها دیده می‌شود بنابراین نباید هر کارمند یا مدیری که در آن سازمان عنصر زیادی تلقی شده یا تخلفی انجام داده را به حوزه روابط عمومی مأمور کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور از استانداران به عنوان رئیس شورای روابط عمومی استان خواست تلاش ویژه‌ای کنند تا وضعیت سنتی و نگاه کهنه مسئولان آن استان به روابط عمومی تغییر کرده و این حوزه به‌روز شود.

شجاعی کیاسری افزود: روابط عمومیها باید ابتکار و خلاقیت به خرج داده و خود را متکی به علم و نیاز مخاطب کنند.

وی با بیان اینکه آقای روحانی در آینده نزدیک شخصی را به عنوان معاون اطلاع‌رسانی خود انتخاب خواهد کرد، گفت: رئیس جمهور می‌کوشد کارکرد روابط عمومیها و اطلاع‌رسانیها هماهنگ شود زیرا که امروز تعدد و نیاز مخاطبان افزایش یافته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور افزود: من روابط عمومی‌ها را رسانه می‌دانم چرا که به صورت مستمر با مردم در ارتباط هستند ضمن اینکه روابط عمومی موفق آن روابط عمومی است که اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه داشته و اخبار را سریع و دقیق تنظیم کرده و در اختیار اصحاب رسانه قرار دهد چراکه خبرنگاران هیچگاه منتظر دریافت خبر نمانده و قطعاً آن را از طرق مختلف به دست می‌آورند؛ ضمن اینکه روابط عمومیها باید بکوشند کلیپ و گزارشهای تصویری را تولید کنند.

شجاعی کیاسری ادامه داد: برخی خبرنگاران اگر از وزیر یا مدیری خوش‌شان بیاید کارکرد و فعالیتهای آنها را تبلیغ می‌کنند ولی اگر با آنها مشکلی داشته باشند قطعاً تمامی کارکردهای آن وزارتخانه و سازمان را طور دیگری جلوه می‌دهند و باید بدانیم که قدرت رسانه به هیچ‌وجه قابل تصور نیست و هرکس از نگاه رسانه غفلت کند قطعاً ضرر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر قدر روابط عمومی خدمات ارائه شده به مردم را بهتر تبیین کرده و اطلاع‌رسانی کند موفق‌تر خواهد بود ضمن اینکه خدمات‌دهی و خدمات‌گیری هم از وظایف اصلی روابط عمومیها است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور اظهار کرد: وجود مدیریت متمرکز فضای مجازی در روابط عمومیها به دلیل کارکرد این موضوع و افزایش استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی یکی از اقدامات لازم روابط عمومیها است و لازم است در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

در «ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران» از مدیران تعالی‌گر ارتباطی تقدیر و نشان تعالی روابط عمومی به افراد برتر داده شد.

این مراسم در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد؛ از حسین مهری معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جموری اسلامی ایران، حسن روستا عضو هیئت مدیره بانک ملت و همچنین محمدرضا عظیمی نژاد شهردار یزد با عنوان مدیران تعالی گر ارتباطی تقدیر شد.