مهمترین اهداف استقرار پلیس در گمرک شهید رجایی

رئیس پلیس آگاهی ناجا یکی از مهمترین اهداف استقرار پلیس در گمرک شهید رجایی بندرعباس را، سالم سازی فضای اقتصادی و کمک به تولید داخلی دانست.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جلوی کالای قاچاق باید در دریا گرفته شود، افزود: قاچاق  نباید به خشکی برسد چرا که معیشت مردم را دستخوش تغییر کرده و آثار سوء و زیانباری به دنبال دارد.

سردار مقیمی ادامه داد: قرارگاه مبارزه با قاچاق از زمان تشکیل، توفیقات زیادی را نصیب کشور کرده، لذا بحث مبارزه و مقابله از کشفیات، مهمتر است.

این مقام ناجا با تاکید برافزایش درآمد گمرکی از طریق تنگ کردن عرصه بر قاچاقچیان، تصریح کرد: کنترل واردات و صادرات باید در گلوگاه ورودی کشور انجام شود، دستگاه ها باید مجهز شده و خودروها به صورت آنلاین با سامانه رصد که راه اندازی شده کنترل شوند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا اذعان داشت: پلیس با استقرار در گمرک با ایجاد فضای همدلی و تعاملی و با تلاش و جدیت تمام در مبارزه با قاچاق و سرانگشتان آن گام بر می دارد.

وی با تاکید بر چگونگی استقرار و اقدامات آموزشی ماموران، افزود: برنامه های آموزشی و الفبای مأموریت، استفاده از قوانین گمرکی و شیوه نامه خدمتی در گمرک باید جدی گرفته شود.

سردار مقیمی بیان داشت: امکانات لازم باید در اختیار مأموران قرار گیرد و همچنین با مد نظر قرار دادن بحث صیانتی و عقیدتی کارکنان نباید اجازه دهیم که مورد اتهام قرار گیریم.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: یکی از مشکلات در بحث قاچاق، اختلاف ناجا با گمرک بر سر قاچاق است، لذا باید با گمرک هماهنگ باشیم، یگان حفاظت گمرک در درب ورودی حضور دارند و فعلا در بحث ارزیابی ورود پیدا نمی کنیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت های اصلی پلیس پس از استقرار در گمرک در آغاز کار، جمع آوری اخبار و اطلاعات، شناسایی قاچاقچیان کلان و سرانگشتان و کنترل مبادی ورودی و خروجی است.

سردار مقیمی تاکید کرد: مهمترین اهداف ما از استقرار پلیس در گمرک، سالم سازی فضای اقتصادی برای جامعه ، کمک به تولید داخلی و افزایش درآمدهای گمرک برای کشور است.