در حالیکه مسئولان راه آهن در گفتگو با مهر اظهارات متفاوتی بیان کردند اما اظهارات مسافران از نوعی اعتراض کارکنان و تاخیر عمدی و آگاهانه خبر می دهد.

سالهاست که مسافران با نام " تاخیر " در ناوگان هوایی و ریلی ایران آشنا هستند و این درحالی است که تاخیر ناوگان ریلی این بار نه در پی خرابی و فرسودگی واگنها و لوکوموتیوها بلکه به دلیل اعتراض کارکنان راه آهن بوده است.

گزارشها حاکی است که قطار مشهد – تهران نیز با تاخیر شش ساعته همراه بوده که علت تاخیر این قطار نیز همین موضوع عنوان شده است.

علی رغم تاکید کارکنان و مسافران قطارهای مذکور بر اعتراض کارکنان راه آهن مسئولان ذی ربط این ادعا را رد کرده و اظهارات ضد و نقیضی ارائه کردند.

برخی از مسافران قطار مشهد - تبریز در گفتگو با مهر اعلام کردند: قطار مشهد – تبریز عصر جمعه با پنج ساعت تاخیر ساعت ۱۲ به تبریز رسید.

به گفته آنها علیرغم مساعد بودن اوضاع جوی هوا، رئیس قطار علت تاخیر را مه و بارش باران و برف عنوان می کرد و سعی در آرام کردن مسافران داشت.

از سوی دیگر، برخی مسافران به مهر اطلاع دادند که پلیس راه آهن تنها فردی بود که اعتصاب کارکنان را تائید کرده و با دعوت مسافران به آرامش در رفع مشکل آنها همکاری کرده است.

علیرغم اظهار نظر شاهدان عینی، در پی تاخیر پنج ساعته قطارهای تبریز در روز گذشته مسئولان راه آهن در اظهارنظرهایی متفاوت از اعلام علت این تاخیرها خودداری کردند.

روابط عمومی راه آهن آذربایجان شرقی در ارتباط با شائبه موجود مبنی بر مرتبط بودن اعتصاب کارکنان راه آهن تبریز که منجر به تاخیرهای فوق شده اظهار داشت: اعتصاب نداشتیم و قطارها یک ثانیه هم تاخیر نداشته اند.

این در حالی است که صادق سکری، سرپرست روابط عمومی رجا با تائید تاخیرهای روز گذشته گفت: تاخیر قطار در محور مشهد - تبریز به خاطر شرایط نامساعد جوی بوده و آلودگی مه، باران، برف و کولاک باعثشد قطارهای این مسیر اندکی تاخیر داشته باشند ولی اعتصابی نبوده است.

در این بین میرحسن موسوی، مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی نیز در ارتباط با این موضوع، به دلیل حضور در جلسه به خبرنگار مهر پاسخ نداد و رئیس دفتر وی از وجود هر گونه تاخیر یا اعتصابی اظهار بی اطلاعی کرد.

به مسافران این قطارها اعلام شده که به دلیل تاخیر قطار برای دریافت خسارت به دفتر راه آهن تبریز مراجعه کنند.

قطار مشهد - تبریز همواره با حوادث مختلف دست و پنجه نرم می کند بطوریکه سال گذشته در تاریخ ۲۸ دی ماه قطار مشهد - تبریز با تاخیر ۳۱ ساعته خود خبرساز شده و در صدر خبرهای آن روز قرار گرفت که مسئولان شرکت مسافرتی رجا و مدیر کل راه آهن آذربایجان شرقی علت این تاخیر ۳۱ ساعته را در نقص و فرسودگی لوکوموتیو و واگنها اعلام کردند.