به گزارش نارنجی، بیماری هیچ وقت چیز خوبی نبوده. حالا قرار است که تلفن هوشمندتان به شما در تشخیص سریع تر بیماری کمک کند. کافی است هر وقت احساس ناخوش احوالی کردید روی نمایشگر تلفن تف کنید تا تلفن هوشمند تان در نقش یک آزمایشگاه تشخیص طبی وارد عمل شده و به کمک شما بیاید.

یک تیم تحقیقاتی در کشور کره معتقد است که نمایشگرهای لمسی تلفن ها می توانند جایگزین برخی آزمایش های خون و ادرار بشوند. نمایشگرهای لمسی همین الان هم از بار الکتریکی انگشت های شما برای تشخیص لمس استفاده می کنند و ایده جدید آنها شامل این است که قادر به آنالیز بزاق انسان هم باشند.

در واقع حساسیت نمایشگرهای لمسی در حال حاضر در مواردی بیشتر از اندازه مورد نیاز است. محققین کره ای با استفاده از یک نمایشگر لمسی روی باکتری کلامیدیا تحقیقاتی انجام داده اند و توانسته اند با کمک نمایشگر میزان تراکم باکتری های موجود را محاسبه کنند.

نتایج این تحقیقات در مجله New Scientist به چاپ رسیده و این ایده هنوز در قدم های اولیه اش به سر می برد. اما به نظر می رسد که تلفن های هوشمند تحقیقات پزشکی را هم به سوی خود معطوف کرده اند و تا چند سال دیگر به خوبی می توانید روی کمک های پزشکی تلفن تان حساب باز کنید!