به گزارش ايسنا،منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران، اجتناب از مصرف غذاهايي که باعث ايجاد لکه بر دندانها مي شود، مي تواند به سفيد نگه داشتن دندانها کمک کند.

دکتر ریموند پادگان، استاد دانشگاه و رئیس گروه دندانپزشکی در این خصوص می گوید: «امروزه در بین بسیاری از افراد که از تکنیک‌های سفید کردن دندان‌ها استفاده کرده‌اند این نگرانی وجود دارد که چگونه می توانند سفیدی دندان خود را حفظ کنند.»

میوه‌های سفت و سبزیجات مثل سیب، لوبیا سبز، گل کلم، هویج و کرفس در هنگام جویدن به مالش سطح دندان‌ها کمک می‌کنند و جریان بزاق را افزایش می دهند که این عمل باعثخنثی شدن محیط اسیدی دهان می شود و از دندان ها محافظت می کند.

فرآورده های لبنی، به ویژه گروهی که دارای کلسیم بالا هستند از جمله پنیر به سفید نگهداشتن دندان ها کمک می کنند. این امر به دلیل وجود اسید لاکتیک موجود در این محصولات است که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. همچنین پنیر سفت نیز در حذف ذرات غذایی که بر روی دندان ها باقی مانده، نقش بسزایی دارد.

مردم نيز بايد با محدود کردن و يا خودداري از مصرف غذاها و محصولات ديگر که باعث لکه هاي دنداني مي شوند مانند تنباکو ، سس سويا ، نوشابه ها و زغال اخته، از بروز اين عارضه جلوگيري کنند، زيرا بايد توجه داشت که سفيد کردن دندانها باعث اثرات کوتاه مدتي مانند ايجاد حساسيت در دندان ها مي شود و استفاده بيش از حد از سفيد کننده هاي دنداني منجر به آسيب هاي دائمي از جمله فرسايش ميناي دندان مي شود.