میوه‌ای که شیمی درمانی می‌کند!

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند تزریق دوز‌های بالای ویتامین C می‌تواند برای مبارزه با سرطان خون مفید باشد و از گسترش بیماری جلوگیری کند.

در برخی گونه‌های سرطان خون، سلول‌های بنیادی در مغز استخوان چند برابر شده و باعث رشد تومور‌های سرطانی می‌شوند.

نسل جدید دارو‌های شیمی درمانی با پرتقال

اما ویتامین C می‌تواند سلول‌های بنیادی مازاد را از بین برده و مانع از گسترش سرطان شود.

مصرف پرتقال و مرکبات در رژیم غذایی روزمره توسط بیمار نمی تواند سبب از بین رفتن تومور‌های سرطانی شود و نیاز به تزریق حجم بالایی از ویتامین با استفاده از امکانات پزشکی است.

سطوح بالای ویتامین C موجود در میوه هایی همچون پرتقال، فلفل سبز و گوجه فرنگی در صورت فرآوری و استفاده دارویی می‌توانند سبب کاهش علائم بیماری در مبتلایان به لوسمی شوند.

نسل جدید دارو‌های شیمی درمانی با پرتقال

تزریق وریدی ویتامین C می‌تواند تا ۵۰۰ برابر مصرف خوراکی از طریق میوه و سبزی‌ها ویتامین مورد نیاز برای مهار رشد تومور‌های سرطانی در بدن بیمار ایجاد کند.

کارشناسان دریافته اند مصرف ویتامین C باعث فعالیت آنزیم TE۲ می‌شود که تغییرات ژنتیکی در آن سبب ابتلا به سرطان لوسمی  در بیماران می‌شود.

نسل جدید دارو‌های شیمی درمانی با پرتقال

در جدیدترین مطالعات، اثر ویتامین C و اسید آسکوربیت بر سلول‌های بنیادی بدن که دچار سرطان شده اند 10 برابر قوی‌تر از برخی دارو‌های شیمی درمانی ارزیابی شده است.

این تحقیقات توسط دانشمندان دانشگاه سالفورد در خصوص ارتباط مصرف ویتامین C و درمان سرطان خون لوسمی به دست آمده است.

کارشناسان در عین حال اعلام کرده اند که ویتامین C ماده‌ای ارزان قیمت است و می‌تواند برای درمان مشکلات بیماران مبتلا به لوسمی مورد استفاده قرار گیرد.