درآمد ماهانه ۸۵ میلیون تومانی باغ پرندگان برای شهرداری

شهردار منطقه ۴ تهران با بیان اینکه در گذشته ماهانه ۸۵ میلیون تومان برای نگهداری پرندگان باغ پرندگان تهران پرداخت می‌کردیم، گفت: در حال حاضر ماهانه ۸۵ میلیون از این باغ درآمد داریم.

وی با بیان اینکه قرارداد احداث سقف باغ پرندگان را با شرکتی خارجی منعقد کرده بودیم گفت: با اجازه قائم مقام شهرداری شرکتهای ایرانی آمدند با دانش فنی و با استفاده از علم دانشگاه‌های علم و صنعت و صنعتی شریف این باغ به دست ایرانی ها مسقف شد.

شهردار منطقه 4 تهران با تأکید براینکه شخصیتی سیاسی ندارد در خصوص علت تأخیر یک ماهه در آماده سازی فاز دو پروژه باغ پرندگان تهران گفت: به دو دلیل مشکلات مالی و فنی نتوانستیم در موعد مقرر باغ پرندگان را اماده بهره برداری کنیم. اما این باغ در شرایطی قرار گرفته که نمی‌شود از آن صرفه نظر کرد و هر فرد منصفی اقدامات انجام شده در این پروژه را می‌بیند.

در دشت تهران بیش از 250 نوع پرنده وجود دارد که 167 گونه از این پرنده ها جهت حضور در باغ پرندگان تهران در قالب سه هزار و 200 قطعه پرنده پیش‌بینی شده است و در این باغ رهاسازی خواهد شد. همچنین 200 هزار اصله نهال در 80 گونه گیاهی درباغ پرندگان تهران کاشته شده است.