گلایه داروسازان از وزیر بهداشت

رئیس انجمن داروسازان ایران از اینکه وزارت بهداشت خدمات داروسازان را نادیده گرفته است از وزیر گلایه کرد و گفت: امیدواریم در دولت دوازدهم ارزش خدمات داروسازان در نظام سلامت بیشتر دیده شود.

دکتر محمدباقر ضیا بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری همایش ملی داروسازی که قرار است از یکم تا سوم شهریور در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شود، گفت: داروسازی در چرخه سلامت یکی از پراهمیت ترین وظایف حیاتی را بر عهده دارد. به طوری که ما شاهد ارائه مشاوره های دارویی به مردم در داروخانه ها هستیم.

وی با اعلام اینکه داروسازان مورد وثوق جامعه هستند، اظهار داشت: داروسازی در دنیا جزو حرفه های محبوب محسوب می شود.

ضیا با انتقاد از اینکه ارزش خدمات دارویی در نظام سلامت کشور نادیده گرفته شده است خطاب به وزیر بهداشت گفت: امیدواریم آقای وزیر در موضوع خدمات داروسازان تجدید نظر کند زیرا امسال هم ارزش خدمات داروسازان نادیده گرفته شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم نادیده گرفته شدن ارزش خدمت داروسازان عمدی نبوده باشد زیرا در طرح تحول سلامت هم داروساز دیده نشده و این موضوع در برنامه پزشک خانواده هم به نوعی مشاهده می شود.

رئیس انجمن داروسازان در ارتباط با تغییر رئیس سازمان غذا و دارو و جایگزین این سمت در وزارت بهداشت دولت دوازدهم گفت: اگر قرار باشد رئیس سازمان غذا و دارو تغییر کند بهتر است این فرد برخاسته از سیستم دارویی کشور و آشنا به مسائل و مشکلات داروسازی باشد زیرا در غیر این صورت جایگزین رئیس سازمان غذا و دارو نمی تواند برای داروسازان مثمرثمر باشد.

همچنین دکتر رهبر مژدهی آذر رئیس سابق انجمن داروسازان ایران نیز با عنوان این مطلب که نقش داروساز را در داروخانه ها وزارت بهداشت تعیین می کند، گفت: متاسفانه این نقش شامل ارائه خدمات دارویی نیست.

وی با انتقاد از اینکه برای تعیین ارزش خدمات دارویی در داروخانه ها ۲ هزار تومان تعریف شده است، گفت: با توجه به اینکه یک داروساز از پشتوانه علمی و دانشگاهی برخوردار است، رقم ۲ هزار تومان به هیچ عنوان نمی تواند به عنوان تعیین کننده ارزش یک داروساز باشد.

مژدهی آذر همچنین با اشاره به موضوع تاسیس داروخانه های گیاهی در کشور گفت: داروخانه های گیاهی تا زمانی که  عطاری ها به این روند به کار خود مشغول هستند جواب نخواهد داد.