تجمع خانواده‌های بی‌شناسنامه در مقابل مجلس+ عکس

خانواده‌هایی که فاقد مدارک هویتی هستند از ساعتی پیش با تجمع مقابل مجلس، از نمایندگان خواستار رفع مشکلات چندین ساله خود شدند.

به گفته یکی از این افراد‌، متأسفانه در حال حاضر تعداد قابل توجهی از خانواده‌های ایرانی هستند که به دلیل اینکه همسرشان از اتباع خارجی (افغانستانی یا عراقی) هستند فاقد مدارک و اوراق هویتی هستند. این در حالی است که صبح امروز زنان، مردان و کودکان در مقابل مجلس تجمع کرده و از نمایندگان مجلس و وزارت کشور درخواست دارند که به این مشکل آنها توجه شود.

محمد، یکی از تجمع‌کنندگان در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: بسیاری از این خانواده‌ها بالغ بر 30 سال است که در ایران زندگی می‌کنند اما به دلیل اینکه همسرشان (شوهر) ایرانی نیست، هیچ اوراق هویتی را به فرزند آنها نمی‌دهند.

وی افزود: ما برای دریافت خدمات از جمله خدمات تحصیلی برای کودکانمان و همچنین خدمات بانکی، دریافت گواهینامه و مواردی اینچنینی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم و این در حالی است که درخواست‌های مکرری را برای حل این مشکل به مجلس ارائه کرده‌ایم.

محمد بیان کرد: اغلب نمایندگان مجلس با مشکلات فرزندان ما آشنا هستند و مایل به تصویب طرح ارائه شناسنامه به فرزندان مادر ایرانی هستند اما این طرح هر ساله با مخالفت وزارت کشور و شورای نگهبان رد شده است.