سایه تفکرات سیاسی در تصمیمات شهر نداشتیم

مهدی چمران در آخرین جلسه شورای چهارم شهر تهران گفت: حدود 12 سال در کنار مسئولان شهرداری در کسوت خدمتگزاری به مردم شهر تهران حضور داشته ام. امیدوار هستم نتیجه اقدامات ما مطلوب بوده باشد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نخستین ورود خود به شورای شهر اظهارکرد: سال 82 برای نخستین بار وارد شورای شهر تهران شدم و اقدمات خود را آغاز کردم.

چمران ادامه داد: شورایی که رو به اتمام است به شادابی شورای جدید نیست و باید توجه داشته باشیم که هر آمدنی را رفتنی است.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم که از شورا می رویم اما آنچه که مهم است باید بدانیم که نزد مردم رو سفید باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه " سایه تفکرات سیاسی در تصمیمات شهر نداشتیم" اظهارکرد: اگر برنامه چهارم و سایر برنامه ها را به تصویب رساندیم، هیچ گاه با نگاه سیاسی به موضوعات نپرداختیم.

چمران در خصوص وضعیت طرح جامع شهر تهران خاطرنشان کرد: طرح جامع تهران کاربردی و عملیاتی است و به طور مرتب استمرار پیدا می کند.

وی با اشاره به بهبود وضعیت نظارت در شورای شهر تهران تصریح کرد: کار نظارت بر اقدامات صورت گرفته در شهر آسان شده و امیدوار هستیم شورای پنجم به خوبی کار خود را انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهر تهران دگرگون شده است اذعان کرد: طی 12 سال گذشته تغییرات قابل توجهی در شهر تهران صورت گرفته و می توان اکنون ادعا کرد که تهران دگرگون شده است.

چمران از برگزاری 371 جلسه در شورای چهارم شهر تهران خبرداد و گفت: طبق قانون باید هر دو هفته یک جلسه داشته باشیم اما به دلیل اینکه تعداد جلسات کافی نبود ما تعداد جلسات را افزایش دادیم.


وی افزود: 101 جلسه عادی و 270 جلسه فوق العاده را برگزار کردیم. 231 پرونده که 91 یک فوریتی، 98 تا دو فوریتی و مابقی عادی بوده است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص مصوبات شورای شهر تهران بیان کرد: 532 مصوبه در شورای چهارم شهر تهران به تصویب رسید و این منهای مصوبه باغات و نامگذاری ها بوده است.


چمران ادامه داد: 651 مصوبه باغات در شورای شهر به تصویب رسید و 1273 نامگذاری نیز در تهران صورت گرفته است.


وی با ارائه آماری از مجموع تذکرات اعضای شورای شهر اظهارکرد: 371 تذکر از سوی اعضای شورای شهر ارائه شد و 152گزارش حسابرسی نیز ارائه شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور شورایاران در جلسات شورا خاطرنشان کرد: در 63 جلسه شورا، اعضای شورایاری ها حضور پیدا کرده و گزارش هایی را ارائه کرده اند.

چمران با ارائه درخواستی مبنی بر حلالیت خود از سوی اعضای شورا گفت: در برخی مواقع عصبانی شده و با تندی با اعضا برخورد کرده ام. از همه درخواست بخشش کرده و امیدوار هستم من را حلال کنند.


وی در خصوص تذکرهای اخیر ارائه کرده به شهرداران مناطق تصریح کرد: امروز صبح با دو تن از شهرداران مناطق صحبت کرده و از آنها درخواست کردم به دو مورد تخلف رسیدگی کنند.