اجازه واگذاری ۶۰درصد از مجموعه شهر آفتاب به شهرداری داده شده بود

احمد دنیا مالی  با بیان این که قردادهای دقیقه ۹۰ در شهرداری وجود ندارد در خصوص واگذاری بخشی از شهرآفتاب و شهروند به یکی ازبانک های خصوصی گفت: در مورد شهر آفتاب و شهروند این موضوع در شورا سابقه داشت و سال گذشته در صحن شورا مطرح شد؛ اعضا روی درصد آن بحث داشتند که نهایتا با ۶۰ درصد آن موافقت کردند و کمیته ای تعریف کردند که به روند واگذاری و ارزیابی نظارت کند بنابراین موضوع  کاملا شفاف و روشن است. 

وی ادامه داد: در این زمینه شورا مصوبه دارد. تنها برای این که قیمت ها مشخص نبود قرار شد کمیته ای شکل بگیرد جزییات را مشخص کند. قرار بود قیمت ها توسط  کارشناسان رسمی احصاء  شود، اما اجازه واگذاری ۶۰درصد از مجموعه شهر آفتاب را به شهرداری تهران داده بودیم. 

دنیامالی ادامه داد: قیمت گذاری از طریق کارشناسان دادگستری روند طولانی دارد که در حال انجام است و این طور نیست که بدون نظارت و قانون این واگذاری ها انجام شده باشد. 

او در خصوص این که چرا برخی از طلبکاران شهرداری پرداخت مطالبات شان در اولویت قرارگرفته است گفت: این موضوع مربوط به حالا نیست. اگر به مذاکرات شورا در گذشته رجوع کنید می بینید که ما موضوع پرداخت دیون را در بودجه های سنواتی پیش بینی کرده ایم. این بحث‌هایی هم که الان مطرح می‌شود، یک بحث های دامنه دار است  که از قبل هم بوده است. این واگذاری ها چندان هم حساسیت برانگیز نیست. 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این که نمی‌شود شهر را تعطیل کرد گفت: شهردار تهران در نخستین دیدار مشترک میان شورای چهارم و منتخبان پنجم اعلام کرد که قراردادهای بزرگ در این مدت نخواهند بست و اگر ضرورت پیدا کرد، حتما در موضوع قراردادهای کلان منتخبان را در جریان می گذارد. اما یکسری کارها پروژه بزرگ نیست کارهای جاری است. نگهداشت شهر است. نمی شود گفت آقای پیمانکار شما همین طور کار کنید تا تکلیف مدیریت شهری مشخص شود. اگر دوستان متوجه بستن قرار دادهای بزرگ شدند هم ما از آنها خواستیم سریع به ما اعلام کنند تا پیگیری شود. 

دنیامالی اضافه کرد: بعضی از قراردادهایی که دوستان به آن معترض هستند به طور مثال در مورد یک سری بحث‌های مطالعاتی، موضوعاتی است که ما مدت ها به دنبال آن بودیم و اعتبارات آن قابل توجه نیست. 

او معتقد است: اشکال کار طولانی شدن مدت انتقال شورای چهارم و پنجم است. اگر انتقال مدت معمولی اش یک ماه است. الان ما در این دوره این زمان طولانی شد ن طبیعتا باعث یکسری حرف و حدیث شد  که به صلاح شهر نبود.