پیرترین زن فعال در صنایع دستی ایران بیش از ۱۰۰ سال سن دارد

مدیرکل صادرات صنایع دستی با اشاره به اینکه پیرترین زن فعال در صنایع دستی ایران بیش از ۱۰۰ سال سن دارد، از رونمایی نخستین خانه ایرانی از جنس صنایع دستی خبر داد.

 پویا محمودیان با تشریح برنامه‌های بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی با حضور بخش‌های ویژه چون حصیربافی، خانه ایرانی، تبریز 2018 و شهر جهانی یزد که از اول تا هفت شهریور برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این نمایشگاه برای نخستین بار خانه ایرانی که تماماً از جنس صنایع دستی است رونمایی می‌شود.

مدیرکل صادرات صنایع دستی از اهداف رونمایی از نخستین خانه ایرانی از جنس صنایع ایجاد انگیزه به فعالان هتل سازی است، تا صنایع دستی را به عنوان دکوراسیون هتل‌ها استفاده کنند، همچنین زوجین جوان نیز برای شروع زندگی خود با مشاهده چنین نمونه ای بتوانند وسایل منازل خود را از صنایع دستی چیدمان کنند و امیدواریم این خانه ایرانی را بزرگتر بسازیم.

محمودیان به نامگذاری روزهای بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی نیز اشاره کرد و گفت: این روزها براساس اتفاقاتی مختلف نامگذاری شده است از جمله در روز دوم به نام روز پیوند با هنرمندان سینما، همچنین روز صنایع دستی عشایر و یک روز هم مربوط به روز مادر صنایع دستی نامگذاری شده است که براین اساس از پیرترین زن زنده و فعال در حوزه صنایع دستی که بیش از یکصد سال سن دارد تقدیر خواهد شد.

مدیرکل صادرات صنایع دستی همچنین به مراسم‌های در نمایشگاه صنایع دستی از جمله بزرگداشت پروفسور میرزاخانی و شهید حججی نیز اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه دو رونمایی از آثار صنایع دستی با موضوع عصر عاشورا و مرتبط با شهدای حرم خواهیم داشت.

محمودیان همچنین به برگزاری روزهایی برای شهرهای جهانی یزد و تبریز 2018 اشاره کرد و گفت: همچنین در خانه ایرانی نیز آثار مرتبط با صنایع دستی هنرمندان به نامی چون اساتید احصایی، کلانتری و تناولی به نمایش گذاشته می‌شود.