مهم ترین برنامه های شورای پنجم شهر تهران

محسن هاشمی در نخستین جلسه رسمی شورای شهر تهران گفت: به دلایلی می توان شوراها را از بالاترین نمادهای مردم سالاری دانست.

وی افزود: شوراها مردم نهادترین بخش در نظام هستند و با حضور بی سابقه مردم در دوره جدید، اعضای شورا انتخاب شدند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر جایگاه شوراها در قانون اساسی کشور اظهارکرد: شوراها یکی از ارکان تصمیم گیری در امور کشور هستند و در طراز سایر ارکان حکومتی قرار می گیرند.

هاشمی ادامه داد: جایگاه شوراها در ساختار نظام جمهوری اسلامی مشخص بوده و به نوعی تصمیم گیری شده که مشارکت ها تقسیم شود.

وی در خصوص لایحه تشکیل شوراها خاطرنشان کرد: در سال 77، نخستین انتخاب شوراهای شهر و روستای برگزار شد و اکنون در آستانه آغاز به کار شورای پنجم شهر تهران هستیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به افزایش مشروعیت شوراها خاطرنشان کرد: حضور بی نظیر مردم در انتخابات شورای پنجم و سه برابر شدن آرا پشتوانه خوبی برای شورای پنجم است.

هاشمی ادامه داد: حمایت ارکان نظام جمهوری اسلامی و حق الناس دانستن رای مردم بستر ساز این حماسه بوده است. 
وی با بیان اینکه " قدردان آرای مردم به اعضای شورای شهر هستیم" خاطرنشان کرد: شورای گذشته نقاط ضعف و قوتی داشت و این شورا نیز با رای مردم تلاش خواهد کرد معضلات شهر را برطرف کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به انتصاب 12 ساله محمدباقر قالیباف اظهارکرد: کارنامه قالیباف همانند سایر مدیران همراه با قوت و ضعف بوده و این تنها مختص شهردار تهران نیست.

هاشمی در خصوص تمایل شهروندان به تغییر در شهر تهران تصریح کرد: مردم شهر تهران با رای به لیست امید، خواستار تحول در شهر تهران بوده و باید به نظر آنها احترام گذاشته شود.

وی آیت الله هاشمی رفنسجانی را یکی از خدوم ترین مسئولان برای کمک به شهروندان تهرانی دانست و گفت: مترو تهران، یادگار آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

رئیس شورای شهر تهران مهم ترین اصل مورد توافق در شورای پنجم را حفظ انسجام دانست و تاکید کرد: تاکنون انسجام در تصمیمات منتخبان شورا حفظ شده و امیدوار هستیم تا پایان این دوره ادامه داشته باشد.

هاشمی افزود: درهای شورا به روی نظارت کارشناسی، پیشنهادات و انتقادات گشوده است و به سوی روحانیت، اساتید، نخبگان، مدیران سابق شهری و شهروندان توانمند دست یاری را دراز می کنیم.

وی قانون را معیار عملکرد اعضای شورای شهر دانست و تصریح کرد: امیدوار هستم با حمایت شهروندان بتوانیم بر مبنای قانون، شهر را اداره کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مهم ترین برنامه های شورای پنجم شهر تهران خاطرنشان کرد: در حوزه ترافیک و آلودگی هوا، کاهش تصدی گری و هزینه شهر، ارتقا خدمت رسانی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های شورای پنجم برای رسیدگی خواهند بود.