راهکار دولت برای مبارزه با احتکار خانه!

افكار نيوز: اعلام تلفن ويژه برای معرفي خانههاي خالي در تهران
عباسی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در کلان‌شهرهای تهران و کرج آنهایی محتکر مسکن شناخته می‌شوند که مالک حداقل دو واحد مسکونی خالی از سکنه و بیشتر باشند.

دنیای‌اقتصاد: خط گویا به شماره ۸۸۷۷۹۳۵۴ در تمام ساعات شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات مردمی است.

با راه‌اندازی «سامانه خطوط تلفن ویژه» برای «معرفی واحدهای مسکونی خالی از سکنه» در وزارت مسکن، از امروز ساکنان دو کلان‌شهر تهران و کرج می‌توانند در صورت اطلاع از خانه‌های خالی در محله‌ها یا مجتمع‌هایی که بیش‌از یک واحد در آنها خالی از سکنه است، مشخصات واحدها را به وزارت مسکن اطلاع دهند.

مسوول پیگیری‌های ویژه در وزارت مسکن به «دنیای‌اقتصاد» گفت: شماره تلفن گویای ۸۸۷۷۹۳۵۴ در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده دریافت پیام‌های مردمی در خصوص وضعیت خانه‌های خالی از سکنه است. همچنین شماره تلفن ۸۲۹۳۲۸۳۳ نیز در ساعات اداری - ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر - روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به‌صورت لحظه‌ای پاسخگوی اطلاعات مردمی در این خصوص است.

هادی عباسی در توضیح بیشتر درباره کارکرد سامانه معرفی خانه‌های خالی، تصریح کرد: وزارت مسکن بعد از دریافت پیام‌های مردمی درباره خانه‌های خالی، از طریق آدرس اعلام شده، اقدام به بررسی مشخصات ملک، مالک و همچنین تحقیق درباره علت خالی بودن آن خواهد کرد که در صورت تایید احتکار، مراحل بعدی برای جلوگیری از خالی نگه‌داشتن ملک، اجرا خواهد شد.

عباسی افزود: اختصاص دو خط تلفن ویژه معرفی خانه‌های خالی در وزارت مسکن، محور عملیاتی طرح ساماندهی بازار اجاره است که به‌واسطه آن قرار است فضا برای فعالیت سوداگران و محتکران محدود شود.

عباسی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در کلان‌شهرهای تهران و کرج آنهایی محتکر مسکن شناخته می‌شوند که مالک حداقل دو واحد مسکونی خالی از سکنه و بیشتر باشند.

وزارت مسکن در نظر دارد مجتمع‌هایی که بیش‌از یک واحد مسکونی در آنها خالی است را از طریق اعلام اطلاعات مردمی شناسایی کند تا با جلب نظر مالکان به عرضه واحدها به بازار اجاره یا بازار خرید، زمینه تعدیل قیمت مسکن فراهم شود.

پيشبيني ميشود با آغاز طرح رديابي احتكار مسكن در تهران از امروز، به تدريج نرخها در بازار اجاره، تعادل واقعي را پيدا كند.