اجرای طرح پایش شعب دادیاری در دادسرای نظامی تهران

غلامعباس ترکی دادستان نظامی استان تهران از اجرای طرح پایش شعب دادیاری در دادسرای نظامی تهران خبر داد و گفت: به منظور کاهش زمان اوقات تعیینی، تعیین تکلیف پرونده‌های قدیمی و ایجاد تعادل در موجودی پرونده‌های شعب، این طرح در دادسرای نظامی تهران اجرا شد.

ترکی افزود: این طرح با نظارت معاون قضایی دادستان نظامی استان تهران و مشارکت فعال قضات شعب دادیاری و کارکنان دفتر دادسرا از آذرماه سال 1395 آغاز و اواخر سال گذشته به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه این طرح در دو بخش قضایی و اداری اجرا شد، تصریح کرد: در بخش قضایی، طرح در چهار به مرحله اجرا درآمد و با حضور تعدادی از دادیاران مجرب، ابتدا تمامی پرونده‌های موجود شعب مورد بررسی قرار گرفت.

ترکی درباره نتایج اجرای این طرح در بخش قضایی گفت: در اولین گام، با شمارش دقیق پرونده‌ها، میزان اختلاف موجودی سیستمی که حدوداً 50 فقره بود، مشخص و پرونده‌هایی که از شعبه خارج و از آمار سامانه مدیریت پرونده قضایی کسر نگردیده بودند تعیین تکلیف شدند.

وی از تعیین تکلیف بیش از 360 فقره پرونده در اجرای این طرح خبر داد و گفت: با توجه به طرح فروش سربازی و عفو مقام معظم رهبری به سربازان با بیش از هشت سال فرار یا غیبت و همچنین مراجعه مستقیم این افراد به نظام‌وظیفه و اخذ کارت معافیت، آمار دقیق این پرونده‌ها که بیش از 2500 فقره بود استخراج و از سازمان وظیفه عمومی استعلام شد.

دادستان نطامی تهران تصریح کرد: در این راستا تاکنون بیش از 200 فقره تعیین تکلیف و منجر به صدور قرار موقوفی تعقیب شده که این تعداد به‌مرور افزایش می‌یابد.

وی افزود: از سوی دیگر در بررسی‌ها 166 فقره پرونده محیای صدور قرار نهایی و یا قابلیت درخواست احاله، شناسایی و توسط دادیاران شعب قرار متناسب درباره آن‌ها صادر و از آمار کسر شدند.