به گزارش فارس، در آستانه ماه محرم مداحان شهر لنده در گردهمایی که به همین منظور در نمایندگی تبلیغات اسلامی لنده برای برنامهریزی و مداحی طبق اصول و مبانی اسلامی و حسینی انجام شد، حضور پیدا کردند.
دراین گردهمایی مسئول کانون مداحان شهر لنده گفت: رویکرد اصلی مداحان اهل بیت(ع)، ادب و اخلاص در تمام ابعاد اجتماعی و فرهنگی و مذهبی است.
عبدالرسول محمدی تصریح کرد: مداحان اهل بیت(ع) باید ممدوح خود را شناخته و ارزش کار را بدانند چرا که آنان با دل‌های مردمی سر و کار دارند که ذوب در فرهنگ عاشورایی هستند.
این مداح پیش‌کسوت با انتقاد از شاگردی نکردن برخی از مداحان جوان گفت: بلندپروازی خوب است اما افراط قابل قبول نیست و باید در محضر بزرگان این عرصه شاگردی کرد و از مجالس کوچک شروع و همچنین ابتدا مستمع خوبی باشند تا بتوانند اهداف عاشورا را به خوبی برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین کنند.
وی با بیان سابقه طولانی عزاداری و تعذیهخوانی در شهر لنده و قدمت بالای آن ابراز داشت: شهر لنده همواره در ایام محرم و در طول قرون گذشته در عزاداری سید و سالار شهیدان در استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه درخشانی داشته که مداحان باید با ظرافت هر چه تمام در برنامههای خود این سابقه ارزشمند را برای تحویل به نسلهای بعدی پاس بدارند.