عرضه بهداشتی دام در 25 جایگاه ثابت و موقت

عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری تهران با اشاره به عرضه دام غیر بهداشتی از سوی برخی دلالان با مجوز شهرداری تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران به هیچ عنوان اجازه عرضه دام غیربهداشتی در کنار خیابانی را نمی دهد.

وی افزود: اگر کسی این کار را انجام می‌دهد، بدون شک به دور از چشم شهرداری تهران و سازمان میادین میوه و تره بار است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری تهران با بیان اینکه ما مخالف عرضه غیر قانونی دام در کنار خیابان ها هستیم، گفت:شهرداری های مناطق 22 گانه، مسئول جمع آوری این دام های غیر بهداشتی و همچنین مسئول برخورد با افراد متخلف هستند.

رحیمی با اشاره به سه جایگاه دائمی عرضه دام بهداشتی در منطقه 15، 4 و 18 ، تصریح کرد:هر سال حداقل 18 تا 20 جایگاه موقت عرضه دام برای دو روز عرفه، عید قربان داریم تا شهروندان بتوانند دام مورد نظر خود را تحت نظارت دامپزشک خریداری کند.

وی با بیان اینکه امسال هم برای 10 شهریور که عید سعید قربان است این کار را انجام خواهیم داد، افزود: تلاش می کنیم که حداقل نسبت به سال گذشته 3 الی 5 جایگاه اضافه کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری تهران با اشاره به عرضه گوشت قرمز تنظیم بازار در 60 نقطه از بازارهای میادین میوه و تره بار، گفت: به دلیل حساسیت هایی که در بحث گوشت وجود دارد ستاد تنظیم بازار، ستاد جهاد کشاورزی، گوشت گرم را از استرالیا، ارمنستان و دیگر کشورها که مورد تایید است وارد کشور می کنند و ما هم جایگاه هایی را در اختیار این افراد قرار دهیم تا بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

رحیمی تاکید کرد:ما تامین کننده محصولات دامی نیستیم و تنها مکان را در اختیار بهره بردارها قرار می دهیم.

کنترل بهداشتی دام از مبدا تامین تا محل عرضه

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این مطلب اهم اقدامات شهرداری تهران در خصوص طرح عرضه بهداشتی دام در روزهای عرفه و عید سعید قربان در سال 96 را تشریح کرد و گفت: طرح عرضه بهداشتی دام با هدف خدمات رسانی مناسب به شهروندان محترم تهرانی در اجرای با فضیلت سنت حسنه قربانی در دین مبین اسلام هر ساله توسط سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برگزار می شود.

یزدانی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 19 جایگاه عرضه دام(3 ثابت و 16 موقت) به خدمات رسانی به شهروندان پرداختند، گفت: این در حالی است که در سال جاری 25 جایگاه (3 جایگاه ثابت و 22 جایگاه موقت) در سطح شهر تهران اختصاص یافته است که این جایگاه ها در روز عرفه(9شهریورماه) از ساعت 9 صبح تا 19 و در روز عید سعید قربان(10 شهریورماه) از ساعت 5 صبح تا 15 فعال و به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

یزدانی در ادامه با بیان اینکه تعداد دام وارد شده به جایگاه ها 22 هزار راس دام است، افزود: به منظور خدمات رسانی مطلوب همچون سال‌های گذشته، کنترل بهداشتی دقیقی از مبدا تامین دام تا محل عرضه دام انجام شده است، به طوری که تمامی دام های ورودی به جایگاه ها از سوی اداره کل دامپزشکی مورد تایید هستند.

وی اضافه کرد:در روزهای عرفه و عید سعید قربان نظارت و کنترل های بهداشتی توسط 241 نفر دامپزشک و بازرس گوشت جهت معاینات قبل و بعد از ذبح، 450 ذابح و 40 ناظر شرعی در سطح جایگاه های عرضه بهداشتی دام حضور دارند. همچنین ذبح دام و معاینات قبل از کشتار به صورت رایگان انجام می شود.

به گفته یزدانی در 25 جایگاه با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی نسبت به مراسم فرهنگی متناسب با ایام عید سعید قربان برنامه هایی پیش بینی شده است.

یزدانی در پایان تاکید کرد: تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مجموعه این اقدامات منجر به رضایتمندی حداکثری شهروندان شود.