احکام متهمان پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی ابلاغ شد

سید علی مجتهد زاده وکیل مدافع دو تن از متهمان پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با آخرین وضعیت پرونده موکلانش اظهار داشت: امروز احکام صادر شده توسط دادگاه به متهمان پرونده مدیران کانال های تلگرامی ابلاغ شد.

وی گفت: طبق رای صادره شعبه 15 دادگاه انقلاب نیما کشوری(مدیر کانال تلگرامی اتحاد نیوز) و احمدنیا (مدیر کانال اصلاحات نیوز) به 5 سال حبس، جریمه نقدی و جمشیدی به 4 سال حبس و سبحان جعفری به 3 سال حبس محکوم شدند.

این وکیل دادگستری افزود: به دلیل آن که باقری(مدیر کانال هواداری سید محمود علوی) خارج از تهران بود، شنبه رای به وی ابلاغ می‌شود و گویا حکم باقری 2 سال حبس است.

مجتهدزاده بیان کرد: از آن جایی که حکم پرونده نزدیک به 60 صفحه است، هنوز موفق به مطالعه کامل آن نشدیم و شنبه یکی از وکلا برای گرفتن کپی از حکم به دفتر دادگاه مراجعه می‌کند، گویا برخی از متهمان این پرونده به مدت 2 سال از برخی حقوق اجتماعی خود محروم شده‌اند.

وی بیان داشت: قطعا در مرحله تجدیدنظر تیم حقوقی قوی‌تر می‌شود تا بتوانیم از نظر وکلای دیگر هم در این پرونده استفاده کنیم.

گفتنی است؛ جعفری دولت آبادی دادستان تهران با اعلام خبر محکومیت 8 نفر از متهمان کانال های تلگرامی گفت: به موجب حکم دادگاه متهمان این پرونده به حبس از 6 ماه تا 5 سال محکوم شده اند.

وی افزود: همچنین دادگاه به عنوان مجازات تکمیلی متهمان را به منع عضویت در احزاب، گروه های سیاسی و فعالیت های رسانه ای محکوم کرده است.

براساس این گزارش، باقری مدیر کانال تلگرامی هواداری سید محمود علوی، کشوری مدیر کانال تلگرامی اتحاد نیوز، احمدنیا مدیر کانال تلگرامی اصلاحات نیوز از متهمان این پرونده هستند.