انهدام باند بزرگ سارقان منازل

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان  از انهدام باند بزرگ سارقان منازل خبر داد و گفت: از مخفیگاه این سارقان بیش از۲ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شده است.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد ، سارقان از افراد غیر بومی و حرفه ای هستند که در قالب یک باند تبهکاری عمل کرده و با استفاده از خودروهای دارای پلاک جعلی به محل های سرقت مراجعه و با اطلاع از عدم حضور ساکنان به روش دیوار روی و تراس روی اقدام به سرقت وجوه نقد و اموال با ارزش داخل منازل می کنند.

این مسئول عنوان داشت: با شناسایی هویت متهمان اقدامات کارآگاهان جهت دستگیری آنها متمرکز شد و سرانجام با انجام یکی سری فعالیت های علمی و تخصصی محل اختفای تعدادی از این سارقان در شهرستان های اصفهان و فلاورجان شناسایی و بلافاصله طی یک عملیات ضربتی این افراد دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با دستگیری سارقان و اعترافات آنان باقی مانده اعضای این باند نیز طی دو عملیات همزمان در استان های گیلان و قزوین دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

سرهنگ خسروی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان ۱۲ میلیون تومان وجه نقد و اموال مسروقه به ارزش ۲ میلیارد تومان  شامل طلا، نقره ، ال سی دی و ال ای دی، لپ تاپ، ساعت مچی، گوشی تلفن همراه ، لوازم صوتی و تصویری و دیگر لوازم و اثاثیه منازل به همراه دو دستگاه خودروی مسروقه کشف شد.

وی اظهار داشت: در مجموع این عملیات چهار نفر مالخر و ۸ سارق حرفه ای و سابقه دار که اغلب آنها معتاد به مواد مخدر و روانگردان بودند دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به انهدام باندهای مختلف سرقت منزل در پنج ماهه امسال از کاهش ۳ درصدی سرقت منزل در سطح استان خبر داد و گفت: بیشتر باندهای سارقان منازل غیر بومی هستند که در زمینه تعقیب و کنترل آنها اقدامات تخصصی خوبی توسط این پلیس انجام شده است.