اعلام جزئیات بیشتر از روند ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد

ثبت‌نام تنها در یک کدرشته دولتی یا آزاد امکان پذیر است.

داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

12 کدرشته مربوطه شامل کد 1147 (اطلاعات و حفاظت اطلاعات)، کد 1149 (مدیریت دفاعی«1» ارتش جمهوری اسلامی ایران )، کد 1150 (مدیریت دفاعی«2» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، کد 1151 (مجموعه فرماندهی مدیریت انتظامی)، کد1153 (مدیریت اطلاعاتی)، کد 1154 (مطالعات دفاعی استراتژیک دانشگاه جامع امام حسین«ع»)، کد 1155 (اطلاعات استراتژیک دانشگاه جامع امام حسین«ع») است.

همچنین کدرشته‌های کد 1156 (آماد دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و دانشگاه جامع امام حسین«ع»)، کد 1157 (مدیریت بحران دانشگاه جامع امام حسین«ع»)، کد 1158 (پدافند غیرعامل«1» دانشگاه جامع امام حسین«ع»)، کد 1159 (پدافند غیرعامل«2» دانشکده علوم و فنون فارابی)، کد1220 (مجموعه علوم اطلاعاتی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی) که به علت داشتن شرایط خاص، ثبت‌نام و برگزاری آزمون کد رشته های امتحانی مذکور توسط موسسات آموزشی ذیربط با هماهنگی این سازمان انجام شده است.

داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ هر یک‌ از کدرشته محل‌های‌ تحصیلی اعلام‌ شده‌ است‌، برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

در صورت نبودن برنامه زمانی خاص در پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه، پذیرفته‌شدگان لازم است که در یکی از روزهای دوشنبه 13 شهریور، سه شنبه 14 شهریور، چهارشنبه 15 شهریور با توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده برای ثبت‌نام‌ به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.

با توجه به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در گزینش نهایی هر یک از کدرشته محل‌ها با توجه به این قانون 25 درصد ظرفیت پذیرش هر کدرشته محل به رزمندگان و ایثارگران به شرط کسب حدنصاب علمی لازم (درسهمیه رزمندگان حداقل 80 درصد و درسهمیه ایثارگران حداقل70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد)  اختصاص داده شده است.

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف موسسه رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌ محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در بعدازظهر روز دوشنبه 13 شهریور 96 قابل دسترسی خواهد بود.

هرگونه تغییر گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان در حیطه وظایف این سازمان نبوده و به این گونه درخواست‌های داوطلبان ترتیب اثر داده نمی‌شود.

حضور شخص پذیرفته شده برای ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه صورت می‌پذیرد و عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

از پذیرفته‌شدگانی ‌که‌ حداکثر تا 31 شهریور 96 فارغ‌التحصیل‌ نشوند، ثبت‌نام‌ نمی‌شود و ضمن‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان‌ طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.

در هر مرحله‌ از آزمون (ثبت‌نام‌، پذیرش و یا هنگام‌ تحصیل‌)، چنانچه‌ مشخص‌ شود که‌ داوطلبی‌ حقایق‌ را کتمان‌ کرده‌ و یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نیست، قبولی‌ وی‌ لغو و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.

موارد اصلاحی درخصوص دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته در سازمان سنجش آمده است.

داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در صورتی که در خصوص مندرجات کارنامه مذکور سوالی داشته و یا در خصوص انتخاب رشته‌ خود سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ 30 شهریورماه 96 منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت این سازمان اقدام کنند.

پذیرفته‌شدگانی که در فرم ثبت‌نام اینترنتی شرکت در آزمون، خود را مشمول ماده واحده مصوب مجلس شورای اسلامی موضوع استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران دانسته‌اند، باید هنگام ثبت‌نام فرم مربوط به تعهدنامه استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران را تکمیل و به واحد یا مرکز دانشگاهی ارائه دهند.

بدیهی است چنانچه در هر زمان از ثبت‌نام یا حین تحصیل، واجد شرایط بودن این قبیل از دانشجویان در استفاده از سهمیه مذکور به اثبات نرسد، دانشگاه از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آورد و در این صورت حق اعتراض نخواهند داشت و به علت سوء استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران پیگرد قانونی آنها برای دانشگاه محفوظ خواهد ماند.

پذیرفته‌شدگان نهایی تمام رشته‌های دانشگاه آزاد نیز لازم است شخصاً در یکی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 14 و 15 شهریور ماه 96 با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت‌نام به واحدهای ذیربط که نشانی و تلفن آنها در سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به نشانی www.sanjesh.iau.ac.ir و سامانه دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی iau.ac.ir  درج شده است، مراجعه کنند.

عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در روز و ساعت مقرر به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.