توسعه حمل و نقل عمومی از اولویت‌های اصلی شورای پنجم است

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه شورای پنجم به منظور کاهش آلودگی هوا در شهر تهران، اظهار داشت: بدون تردید رسیدگی به موضوع کاهش آلودگی هوا در شهر تهران در دستور کار ما قرار دارد و با همکاری شهردار تهران این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: بخشی از آلودگی هوا در شهر تهران به دلیل شرایط جوی و ناپایداری و همچنین وارونگی هوا در فصل پاییز است، اما با برنامه ریزی بخشی از کار که در اختیار ما قرار دارد را به سرانجام می رسانیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که با فراهم کردن ساز و کارهایی بتوانیم از میزان آلایندگی هوای شهر تهران بکاهیم.

نوری با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی یکی از مهم‌ترین سیاست هایی است که به جد آن را دنبال خواهیم کرد، گفت: توسعه مترو در اولویت ما قرار دارد، به همین منظور تلاش می کنیم تا امکانات و تجهیزات مترو را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: به هر میزان که حمل و نقل عمومی توسعه یابد، به همان اندازه هم تقاضای سفر با خودروی شخصی کاهش پیدا می کند و با این امر می توانیم شاهد کاهش آلودگی هوا در شهر تهران باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر حمل و نقل به موضوع محیط زیست گره خورده است، افزود: رسیدگی به این موضوع جزء اولویت‌های شورای پنجم است.

نوری اضافه کرد: برای تحقق این موضوع خروج خودروهای فرسوده از شهر در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم با یک برنامه ریزی دقیق و تعاملی با دولت به آن دست یابیم.