ضرورتی برای راه‌اندازی داروخانه مستقل تحت عنوان داروخانه گیاهی وجود ندارد

حمید خوئی  در ارتباط با راه‌اندازی داروخانه‌های طب سنتی اظهار داشت: اگر منظور از راه اندازی داروخانه گیاهی داروهای گیاهی بسته‌بندی شده باشد، که در حال حاضر نیز داروخانه‌ها آن را به مردم ارائه می‌دهند و همکاران داروساز ما از سلامت کافی برای مشاوره دارویی در این زمینه برخوردار هستند. 

وی افزود: ولی اگر منظور از طب سنتی، شیوه‌های درمانی طب سنتی است و اشکال دارویی در مفاهیم دم‌کرده و... مدنظر قرار باشد، این موارد در خود مراکز طب سنتی قابل ارائه است و اینکه بخواهیم داروخانه‌ای جداگانه برای ارائه داروهای گیاهی داشته باشیم، سیستم دارویی را دچار اختلال خواهد کرد. 

رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه برخی مخالفت با تأسیس داروخانه گیاهی را مخالفت با طب سنتی قلمداد می‌کنند، گفت:‌ باید توجه داشت که طب سنتی به ویژه از نوع ایرانی ـ اسلامی دارای ارزش‌های بسیاری بوده که متأسفانه امروزه برخی با شارلاتان‌بازی تلاش می‌کنند وجهه این طب را مخدوش سازند. 

خویی با بیان اینکه طب سنتی در کشور ما هنوز استاندارد نشده است، گفت:‌این موضوع برای شیادان عرصه‌های خوبی را ایجاد کرده و برخی با دعانویسی و برخی با رمل و اسطرلاب تلاش می‌کنند مردم را فریب دهند، در حالی که ما میراث غنی از طب سنتی ایرانی ـ اسلامی داریم و اگر استانداردسازی شود و در قالب علمی ارائه باشد، حرف‌های زیادی برای زدن داریم. 

رئیس انجمن داروسازان تهران تأکید کرد: ولی در دو سال اخیر موضوع تأسیس داروخانه‌های گیاهی مطرح شده که این موضوع الزاماً مرتبط با طب سنتی نیست و باید توجه داشت که هیچ ضرورتی برای راه‌اندازی داروخانه مستقل تحت عنوان داروخانه گیاهی وجود ندارد.