روش کاهش احتمال انتقال بیماری در آرایشگاه ها

کارشناس مسوول گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: ارایه آموزش های لازم به آرایشگران و مردم و انجام بازدیدهای منظم، راهکاری اصلی، برای کاهش احتمال انتقال بیماری در آرایشگاه ها است.

مهندس "سیامک شمس"، افزود: برای پیشگیری از انتقال تمامی بیماری های خونی و پوستی قابل انتقال در آرایشگاه ها، بهترین شیوه، استفاده از وسایل اختصاصی برای هر مشتری است، بنابراین لازم است که متصدیان آرایشگاه ها از مشتریان خود بخواهند که وسایل آرایشی اختصاصی شامل قیچی، شانه، برس، پیش بند، حوله، تیغ و دسته تیغ و ماشین اصلاح و دیگر وسایل موردنیاز را همراه بیاورند.

او ادامه داد: در راستای ایجاد وحدت رویه در بازدید از آرایشگاه های زنانه با حضور نمایندگان سازمان فنی و حرفه ای، اتاق اصناف، اتحادیه آرایشگاه های زنانه، کارشناسان مسوول آرایشگاه های زنانه مراکز بهداشت شهرستان شیراز و کارشناسان گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی، نشست هم اندیشی برگزار شد.

مهندس شمس، اضافه کرد: در این نشست، پس از بحث و تبادل نظر، تصمیم گیری های لازم در خصوص روند آموزش و بازآموزی آرایشگران زن، چگونگی صدور کارت تندرستی و شیوه انجام بازدیدهای دوره ای از آرایشگاه های زنانه صورت گرفت.

کارشناس مسوول گروه سلامت محیط دانشگاه، با تاکید بر استفاده از وسایل شخصی در مراجعه به آرایشگاه، خواستار ثبت هر گونه تخلف بهداشتی از سوی مردم در سامانه رایگان 190 شد.