ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان با همکاری سازمان بسیج مستضعفین

سیدپرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد وسازمان بسیج مستضعفین گفت: کار بسیج رسیدگی به مردم است و بیش از آنچه مدافع نظام باشند، مدافع امور مستضعفین و رسیدگی به نیازمندان هستند. 

وی ادامه داد: تأمین 8 هزار فقره جهیزیه، 100 هزار مورد لوازم‌التحریر و اعزام 10 هزار مددجو در قالب اردوهای راهیان نور با همکاری بسیج انجام شده است. 

فتاح گفت: میان امداد و بسیج درهم‌تنیدگی وجود دارد، بسیاری از امدادگران بسیجی هستند، روحیه بسیجی دارند و بسیاری از بسیجی‌ها هم تحت حمایت کمیته امداد هستند و نقطه قوت اجرایی این تفاهم‌نامه هم همین ارتباط است. 

رئیس کمیته امداد گفت: اقدامات و همکاری‌های بسیج با امداد در شرایطی انجام می‌شود که منابع را خودش تأمین می‌کند و به امداد کمک می‌کند و در این باره بار مالی برای ما ندارد. 

وی تصریح کرد: در حوزه خدمات دندانپزشکی و پزشکی، اعزام پزشکان بسیجی به مناطق محروم انجام می‌شود، در حوزه مسکن سال گذشته 5 هزار واحد را طبق توافقنامه به امضا رساندیم که 3 هزار واحد آن تکمیل شد و امروز نیز طی یک توافقنامه 3 ساله، ساخت 10 هزار واحد مسکونی را به امضا رساندیم. 

فتاح ادامه داد: در تعمیرات مسکن، احداث سرویس‌های بهداشتی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، بسیج کنار ما بوده است و مناطق محروم که ضریب محرومیت آنها بیش از 6 یا 7 است، در این رابطه حتماً مدنظر بسیج و امداد قرار دارد. 

رئیس کمیته امداد در مورد اقدامات حوزه درمان برای مددجویان گفت: همه افراد تحت پوشش امداد در حال حاضر دفترچه بیمه دارند و امداد برای آنها چه شهری و چه روستایی، بیمه مکمل داده و پرداخت فرانشیز هم در دستورکار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مناطق محروم وضعیت درمانی نامناسبی دارند که اصلاً موضوع دفترچه مطرح نمی‌شود، به همین دلیل همکاری بسیج در این زمینه می‌تواند مفید و تقویت‌کننده باشد. در همین رابطه، ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به 500 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی پزشکی و تأمین تجهیزات تخصصی در قالب تفاهم‌نامه آماده است.