اعزام کارگران به شهر‌های زیارتی عراق در ایام اربعین حسینی

مجتبی عبداللهی با حضور در ششمین جلسه از پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: اقدمات شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی همواره حائز اهمیت بوده است.

وی با اشاره به عضویت شهرداری تهران در ۸ کمیته تشکیل شده در وزارت کشور در رابطه با اقدامات اربعین حسینی اظهارکرد: شهرداری در برخی از کمیته‌های تشکیل شده در وزارت کشور در حوزه اربعین وظایفی داشته و وظایفی برعهده شهرداری تهران سپرده شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: همکاری برای نظافت شهر‌های مرزی ایران و شهر‌های زیارتی کشور عراق و همچنین جاده ۸۰ کیلومتری نجف تا کربلا برعهده شهرداری تهران است.

عبداللهی ادامه داد: برنامه ریزی برای نگهداشت فضای سبز، تهیه آب مورد نیاز، زیباسازی شهری، تهیه سرویس بهداشتی و تامین ایمنی در شهر‌ها به همت سازمان آتش نشانی از جمله وظایف شهرداری تهران است.

وی در خصوص اعزام کارگران به شهر‌های زیارتی عراق در ایام اربعین حسینی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از کارگران اعزام شده به کشور عراق در ایام اربعین به طور داوطلبانه در ایام اربعین فعالیت کرده و در بسیاری از موارد افراد خودشان هزینه‌ها را پرداخت کرده اند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ساخت و سازی در کشور عراق نداشته ایم تصریح کرد: شهرداری ساخت و سازی در کشور عراق نداشته و تنها بازسازی برخی از مدارس که زائران در آن‌ها اسکان پیدا می‌کنند را در دستور کار داشته ایم.

عبداللهی در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده برای فعالیت شهرداری در ایام اربعین حسینی اظهارکرد: برای فعالیت‌های شهرداری در ایام اربعین حسینی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و ما بر اساس مصوبه شورا اعتبارات را هزینه خواهیم کرد.

وی از اعزام بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر از ایران به کشور عراق خبرداد و خاطرنشان کرد: حضور ۲۰ میلیون نفری را در کشور عراق شاهد خواهیم بود که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این زائران، از ایران عازم این کشور می‌شوند.