توسعه ورزش تنها توسعه ابعاد تربیت بدنی نیست

سید محمد بطحایی در ستاد عالی فعالیت های ورزش دانش آموزی در سال تحصیلی ۹۶_۹۷ که در وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است گفت: هیچ کشوری به توسعه یافتگی پایدار نمی رسد مگر اینکه به وزارت آموزش و پرورش اهمیت بدهد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش کشور به سطح قابل توجه توسعه یافتگی نرسد بی تعارف در آینده نیز به توسعه یافتگی نخواهیم‌رسید.
وی بیان کرد: اگر به مدارس امروز برویم برنامه های آنان را تجزیه کنیم می توانم آینده را پیش بینی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه آموزش عمومی مدرسه باید کانون اصلی اموزش و پرورش شود. نهادهای موازی در کنار مدرسه ایجاد کرده ایم و نقش مدرسه در فراینده یادگیری و یادهی کمرنگ شود.

بطحایی گفت: از زمانی که مدرسه را یک کانون فرعی شد در کنار مدرسه نهاد موزای تشکیل شد کاهش بهره وری منابع و ایجاد فاصله بین اهداف ما شکل گرفت.

بطحایی گفت: باید تمام امکانات در مدرسه باشد و از برنامه های مدرسه پشتیوانی کند.متاسفانه مدارس امروز از شادابی و نشاط فاصله گرفته است و این فاصله زیاد می شود. متاسفانه سرزندگی و شادی در مدرسه کمرنگ شده است.

وی گفت: بحث تربیت بدنی و ورزش موجب نشاط می شود متاسفانه امکانات در این ارتباط کم است. در تمام مدرسه ما دلهره به دلیل کمبود امکانات و منابع دارند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید مدیران به این باور برسند که توسعه ورزش تنها توسعه ابعاد تربیت بدنی نیست بلکه توسعه تمام ابعاد پرورشی در جامعه است.