بیش از نیمی از مالیات کشور را استان تهران تأمین می‌کند

سیدحسین هاشمی در سی و دومین جلسه اقتصاد مقاومتی که در استاندار تهران برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه امروز 5 پروژه گردشگری، انرژی خورشیدی، توریستی و هتلینگ در شهرستان شمیرانات مطرح شد.

وی افزود: ارزش ریالی این پروژه‌ها 5 هزار و 900 میلیارد تومان برآورد شده است که موجب اشتغال 2 هزار و 300 نفر خواهد شد. در این سرمایه‌گذاری فقط بخش خصوصی ورود پیدا کرده است و بخش‌های دولتی حضور نخواهند داشت. 

وی افزود: با توجه به شرایط شهرستان شمیرانات مسائل زیست‌محیطی در اولویت قرار گرفته است و پروژه‌ها با حفظ محیط زیست شروع خواهد شد.

وی افزود: در انعقاد قرارداد نیز پیشنهاد شده است که بند قانونی اضافه شود که اگر بر اساس تفاهم‌نامه عملیات‌های لازم اجرایی نشد زمین‌های واگذار شده به حالت قبل بازگردد.

وی افزود: ارائه خدمات نیابتی یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود که توسط یکی از شرکت‌های خصوصی در اوایل مهرماه خدمات الکترونیکی به شهروندان ارائه خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از طرح‌های این جلسه ارائه گزارش مالیاتی تهران بود که به سرانجام نرسید ولی استان تهران 55 درصد مالیات کشور را که مبلغی حدود 44 هزار میلیارد تومان است تأمین می‌کند.

وی درباره برنامه‌های استان تهران به مناسبت اربعین حسینی و آغاز ماه محرم اظهار داشت: ثبت‌نام مراسم اربعین کشوری است ولی ستاد اربعین استان تهران را تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: ستاد اربعین استان تهران 700 هزار نفر اسکان را در شهر نجف پیش‌بینی کرده است و بودجه‌ای که در این خصوص در نظر گرفته شده توسط مردم تأمین شده است و از بودجه دولت مبلغی اضافه نشده است و امیدواریم خدمات خوبی را امسال بتوانیم به زائرین امام حسین (ع) ارائه دهیم.