مهمترین علت تصادفات رانندگی

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس راه استان گیلان با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در بررسی آمار متوفیان جاده‌ای پلیس راه استان گیلان در شهریور ماه 95، محور تالش - صومعه‌سرا به خصوص تالش به سمت گیسوم و ضیابر با 19 کشته بیشترین آمار جانباختگان جاده‌ای این استان را به خود اختصاص داده است. 

رئیس پلیس راه استان گیلان تصریح کرد: محور رشت - لاهیجان با 13 درصد کشته‌های تصادفات در رده بعدی محورهای پرخطر استان گیلان در شهریور سال گذشته قرار دارد.

سرهنگ محمدپور نداشتن توجه کافی به جلو را مهمترین علت تصادفات در شهریور ماه 95 دانست و گفت: انحراف به چپ 22 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 16 درصد و رعایت نکردن حق تقدم به خصوص در محورهای فرعی 11 درصد علت تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به این مطلب که در شهریور گذشته استان گیلان 920 فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی داشته، تصریح کرد: از این تعداد 62 فقره منجر به فوت شده که 18 نفر آنها موتورسوار، 13 نفر عابر پیاده و 31 نفر راننده و سرنشین بوده‌اند. 

رئیس پلیس راه استان گیلان به رانندگانی که در روزهای پایانی شهریور قصد سفر به این استان را دارند، توصیه کرد: با توجه به این مطلب که مهمترین عامل تصادف بی‌توجهی به جلو است، رانندگان حتماً توجه کافی به جلو داشته باشند و هنگام رانندگی از وسایلی مانند تلفن همراه که تمرکز را از بین می‌برد استفاده نکنند؛ همچنین از خوردن و آشامیدن نیز بپرهیزند. 

سرهنگ محمدپور عمده تصادفات روزهای آخر شهریور را بعد از تاریکی هوا دانست و گفت: یکی از مشکلات ما در استان تصادف عابر پیاده و موتورسیکلت است که بیشتر بعد از تاریکی هوا رخ می‌دهد. 

این مقام ارشد پلیس استان گیلان به بررسی آمار 20 روزه شهریور امسال پرداخت و خاطرنشان کرد: متأسفانه مشابه شهریور سال گذشته، بیشتر تصادفات در محورهای رشت - لاهیجان، تالش - آستارا، فومن - ضیابر - تونل رخ داده؛ بنابراین می‌طلبد که رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را بیش از پیش رعایت کنند. 

رئیس پلیس راه استان گیلان اظهار امیدواری کرد که در روزهای پایانی شهریور ماه شاهد کاهش تصادفات و کشته‌های ناشی از آن باشیم.